Bruke hjelm når dem lærer å gå?

Nei! Hadde aldri falt meg inn heller... Hvordan har du tenkt å sikre ungen når den en gang skal lære å sykle da? Når den brgynner å klarte over alt? Kan ikke pakke de inn i bobleplast heller. De trenger å få utvikle seg som de skal. Og litt knall og fall hører med i den utviklinga...


Når de lærer seg å sykle har de i alle fall på seg hjelm :hilarious:

Men nei, har absolutt ikke tenkt tanken på hjelm når barna begynner å gå. Har tre barn å ingen av dem har slått hodet noe særlig selvom det har blitt noen fall den første tiden. Barn lærer fort å ta seg for å falle mer kontrollert :)
 
Vi fikk tilbud om hjelm til sønnen vår av helsesøster da han var veldig tidlig ut (første skritt alene når han var 8 mnd, gikk skikkelig lene når han ar 9 mnd), men det var ikke aktuelt!! Vi har vært til legen og limt kutt, vært på sykehuset pga mistanke om brudd og jeg har mange ganger hadd hjerte i halsen. Nå har vi en gutt på 2,5 år som er utrolig flink (fin og grov)motorisk, har en veldig trygghet i egen kropp, er nysgjerrig og utforskende. Det tror jeg vi hadde tatt fra han ved å skulle gitt han hjelm eller sydd puter under armene på han på andre måter. Noen trenger hjelm pga medisinske tilstander, men utenom dette er jeg imot hjelm.

Det trenger nødvendigvis ikke ha noe med alder å gjøre. Min gutt reiste seg opp over alt og gikk med gåvogn da han var 7 mnd. Stod uten støtte da han var 8 mnd og gikk da han var 10 mnd. Men han slo seg aldri, kan faktisk ikke huske en eneste gang. Veldig god kroppsbevissthet, gjorde aldri ting "over evne". Mens andre som er mye eldre 12-18 mnd kan bare "kaste seg fram" uten å tenke på konsekvensene eller kjenne/skjønne at de ikke har kontroll.
 
Hjelm faktisk?[emoji1319] nei, dei må tåla litt knall og fall, når de skal læra seg å gå.
 
Back
Topp