bruke DU teppe foran?

[:(]
ORIGINAL: *Starwish*

Jeg gjør det bevisst ikke. MEN, det har skjedd et par-tre ganger at jeg f.eks skulle gå mellom to butikker og det har blåst/snødd KRAFTIG, eller vært ekstremt kaldt ute (i nord i jula), at jeg da har hengt et tynt teppe lett over. Men det har da vært snakk om et par minutter og ikke helt tetta igjen.

Forstår at de må ut og advare for fy fan så mange pappskaller det finnes der ute... Venninna mi måtte si fra til ei på stranda for et par år siden... Det var sånn ca 25 grader og mamman selv satt i bikini.. Og så hadde hun hengt et tykt pledd over hele åpningen til sin ganske så nyfødte baby.. Da venninna sa ifra, tok mamman opp en MEGET varm og slapp baby. Det var nesten så det gikk galt.

Og når folk ikke har mer vett enn dette, så skjønner jeg at de ønsker å gå ut og advare mot det.

Her sovner snuppa lige godt i lys og lyd som stille og mørkt,
så har ikke hatt noe behov for teppe over..
Er det "snøstorm" eller kraftig vind er jeg ikke ute med vogna..

Nei, gjør jeg ikke :)
Bruker kun solskjerm og netting for å hindre katter å komme nedi :)

ORIGINAL: Niniel

[:(]
ORIGINAL: *Starwish*

Jeg gjør det bevisst ikke. MEN, det har skjedd et par-tre ganger at jeg f.eks skulle gå mellom to butikker og det har blåst/snødd KRAFTIG, eller vært ekstremt kaldt ute (i nord i jula), at jeg da har hengt et tynt teppe lett over. Men det har da vært snakk om et par minutter og ikke helt tetta igjen.

Forstår at de må ut og advare for fy fan så mange pappskaller det finnes der ute... Venninna mi måtte si fra til ei på stranda for et par år siden... Det var sånn ca 25 grader og mamman selv satt i bikini.. Og så hadde hun hengt et tykt pledd over hele åpningen til sin ganske så nyfødte baby.. Da venninna sa ifra, tok mamman opp en MEGET varm og slapp baby. Det var nesten så det gikk galt.

Og når folk ikke har mer vett enn dette, så skjønner jeg at de ønsker å gå ut og advare mot det.

Ja, det var skikkelig ille. Ungen var helt slapp og medtatt stakkars. Mamman takket venninna mi. MAKAN til dumskap.. bruk hjernen sier jeg!!

ALDRI [:)]
Har myggnettingen på til vanlig, men om jeg har regntrekket på tar jeg myggnettingen av siden åpningen blir så liten og jeg vil at hun skal få frisk luft i nesa :)
Har aldri teppet foran! Har jobbet i flere barnehager der jeg har kommentert dette med teppebruk foran vogn og har fått de tili å slutte å ha teppe foran!

Barna sover bedre når de får puste [:)]

Har dere noen gang våknet i et rom med skikkeli dårlig luft? Man føler seg ikke i toppform etter en slik nap[;)]

Nope, har aldri hatt behov for det. Når knøttet sover hjemme er det i senga på et mørkt rom, og når vi er ute sovner hun når vogna er i bevegelse.

ORIGINAL: angelou

Nei, gjør ikke det, hender jeg henger noe foran hvis vi er inne på senter eller hjemme for at hun skal sovne, men tar det da bort med en gang hun har sovna. Jeg går forbi et hus når jeg skal hente i barnehagen. Der står det ei barnevogn ute med et tykt fleecepledd hengende over vogna, det er ikke ei glippe der en gang!

nesten så du sko printa ut artikkelen og lagt i postkassen ;)

Aldri brukt det det - ikke til guttene da de var små heller..
Har brukt teutonia sin solskjerm til å feste på i stedet - genial!! Anbefales!!

ORIGINAL: Nataleen

Ja,men dekker kun halve åpningen..Aldri dekket hele åpningen.

samme her!

Har lest en plass at selv et helseteppe stenger ute 80% av luften.. [&:] Så jeg er ganske bestemt på å ikke bruke det [:)]

mn som flere her sier, man trenger jo ikke dekke hele åpningen så lenge man er obs på at man minsker luftsirkulasjonen i vognen [:)]

Niks, får helt vondt inni meg når jeg ser folk som tetter igjen hele kalesjen med fleecetepper og slikt. Jeg har har hengt helseteppe løst foran to ganger i vinter på småturer når det har blåst snøstorm, men aldri ellers.

jeg bruker ikke teppe, men når snøen har stått rett inn og ikke regtrekket hjalp dekket jeg den ene siden [:)]

husker på sykehuset da jeg hadde født fortalte vel alle som jobbet på hele sykehuset at det var SUPER FARLIG!! [8D]

ORIGINAL: Curlyyysue

Men altså, jeg ser ikke helt forskjellen mellom å ha solskjerm å ha ett helseteppe over halve åpninga?! Syns egentlig helseteppe virker bedre, det lufter jo litt dær det henger å isteden for en tett solskjerm?![8|] eller?!

den solskjermen eg har har luftehull på den ytterste delen og den laga sånn at den slippe inn luft på sidene..men dekker litt for lys og vind som prøver å komme inn..den har flere måter å dras på sånn at den kan være delvis nede eller helt oppe eller helt ned til den delen av det vindtettetrekket som er på vognen, stikker opp.

tror jo ikke det har så mye å si hvis en har et hulleteteppe over halve ååpningen..så lenge det er mulighet for at luft kommer inn og går ut igjen...

men tror det som det var snakk om er jo tykke tepper som dekkes over hele åpningen i lengre perioder

ORIGINAL: Nataleen

Ja,men dekker kun halve åpningen..Aldri dekket hele åpningen.
Sign.
Bruker det når temperaturen synker til under 10 minus, og når det blåser når han skal sove ute. Bruker det derimot ikke på sommeren som solskjerming, da setter jeg heller vogna i skyggen..

Nei, her har vi aldri brukt det!

Fikk beskjed av jordmor på barselavd at vi ikke måtte bruke det pga for dårlig luft for den lille!

Back
Topp