Brukar du såpe eller shampo til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Bruker Shampo i håret. Fordi hun gulper en del og det havner der. Ellers bruker jeg mild babysåpe til kroppen. Bruker ikke olje. Har lest at man ikke skal bruke det. Husker ikke helt hvorfor..

Bruker for det meste bare vann. Bittelitt babysåpe i valkene under haka, for der samler det seg gjerne en del gugge som ikke lukter særlig godt. Bitteliten dråpe babysjampo i håret en gang i blant når han dusjer med meg, hender han får litt klissete koser av søsteren på tre. :knegg:

Bruker olje (kaldpresset raps) på kluten når jeg vasker mellom valkene, og de sjeldne gangene han har litt sår stump. Og når vi masserer etter bad bruker vi også litt olje på hendene.

Bruker Shampo i håret. Fordi hun gulper en del og det havner der. Ellers bruker jeg mild babysåpe til kroppen. Bruker ikke olje. Har lest at man ikke skal bruke det. Husker ikke helt hvorfor..
Olje er ikke noe problem så lenge det ikke er mineralolje. Jeg bruker kaldpresset rapsolje i stedet for olje fra babyhylla (Libero sin er dog helt OK), det var det en barnepleier på barsel som tipset meg om når jeg fikk en av ungene. Overdriver ikke bruken da.

Bruker bittelitt babyolje (dr greve sin), har ellers ikke brukt noe såpe enda. Blir nok sikkert mer brukt når han skal begynne å klasse med mat. :hilarious:

Snuppa har eksem, så her er vi veldig forsiktig med all såpe osv, bruker kun badeolje fra A-derma exomega når hun bader og vann og olje når vi steller.

Bruker bare babyolje når babyen bader så langt. Men bare vann til alt annet stell.

Hun har så mye hår at nå har vi såvidt begynt med litt shampo. Bruker også litt olje i badevannet. Hun gulper en del, så må vaskes litt for å bli kvitt gugg i valkene [emoji28]

Bruker nesten bare vann. Av og til olje. En gang innimellom litt babyshampoo eller skum.

Bruker litt babyshampo i bakhodet, fordi han får mye gulp i nakkehårene. Resten av kroppen vasker vi med vann og klut. Er det veldig mye grums i valkene bruker vi babysåpe

Bader med babyolje 1 til 2 ganger i uka, og bruker noen ganger litt babysåpe til håret. Ellers er det vask hver dag med kun vann.

Back
Topp