Brukar du bæretøy?

M

Moderator Linda

Guest
Har du prøvd forskjellige typer? Kva likar du best å bære i? :)
 
Prøvde det de hadde på Barnas Hus, og endte med å kjøpe Ergobaby Adapt. Er veldig fornøyd og bærer mini hjemme, når vi er ute og går tur og på shopping. Mye enklere enn vogna, også får mini sett så mye fra oppi selen. Så for nå er vi fornøyde med å bare ha den, men ved en evt neste unge vil jeg prøve meg på sjal
 
Jepp! Etter den sinnsykt varme sommeren hvor mini ikke kunne ligge i vogna nekter han å ligge/sitte der.. så jeg må bære for å komme meg noe sted :p har ergobaby 360, og er fornøyd med den! :) gutten min elsker å sitte oppi der :) hvis han er litt misfornøyd en dag er det bare å putte han oppi der og gå ut, så er han storfornøyd!
 
Jepp, her går det for det meste i bæretøy, men mini begynner å bli vant til og komfortabel med vognen sin også nå. De første 4 mnd ville han ikke være noe annet sted enn på meg, naturlig nok, og sov også alle lurene sine på meg. Vi startet med en bæretube, det var helt genialt, mini kunne være i bare bleien store deler av dagen og hud mot hud med meg. Dette brukte vi de første ukene. Deretter gikk vi over til et elastisk sjal, en mobywrap. Den og var veldig god, og var mer komfortabel med den enn med ergobabyen vi har. Ergobabyen ble for varm og klumpete. Da han begynte å sige litt i det elastiske sjalet gikk vi over til vevd sjal. Vi har nå to vevde sjal og en ringslynge som vi bytter mellom. Veldig fornøyd med alle, det er forskjell på lengden på sjalene, så kan knyte i forskjellige knuter med dem, alt etter om jeg vil ha ham mage mot mage, på hoften eller på ryggen. Ringslyngen er genial til handleturer og når mini vil hyppig opp og ned [emoji1]

Vi har også to eldre barn og to hunder som skal ut på skole og på tur, så funker dårlig å drasse rundt med vogn alle veier

Ergobabyen er egentlig god den også, men jeg føler selv at meg og mini kommer nærmere og at det er lettere å finne gode stillinger for oss begge med sjal. Mannen derimot sverger til ergobabyen [emoji12]

Sjal funker omtrent bedre enn puppen om mini er misfornøyd/tatt vaksine osv. [emoji23]
 
Med eldste elsket både hun og jeg bæring, favoritten min var elastisk bæresjal. Det funket dårlig med minste, det ble klamt, varmt og jævlig i sommervarmen i år. Ergo selen har vi brukt litt, men A er en enormt stor og tung baby så bruker det ikke mye pga vondt i rygg og skuldre (han er 5 mnd og over ti kg) :( Heldigvis har ikke han vært en baby som har hatt behov for å bli bært så mye. Storesøster var av et annet kaliber, hun nektet å ligge :woot:
 
Back
Topp