Bruk av pute

Bruker84so

Første møte med forumet
Når er det vanlig at småtassene begynner å bruke pute? Er det nødvendig ennå?

Sunshinemom

Jeg tror de begynner å bruke pute rundt ett år. Mener å ha lest det et sted...

Vi har brukt helt tynn pute av og på i mange mnd. I Sverige mente de på at hodeformen kunne bli bedre hvis de brukte en tynn pute fra de var født.

Jenten min har alltid fått skryt for hodeformen og vi har ikke brukt pute på henne før etter hun fylte året.
Tror det med hodeform er like så mye arv og gener som påvirkning med puter osv.

Jeg har ikke begynt med pute enda. Ser ingen vits i det, siden han ikke ligger med hodet der det skal være uansett. Han er som en propell, så dyna har jeg bare lagt som et underlag i senga. Han får jo litt varme når han ligger på den iallefall :P

Her har han sovet med oss til han var elleve mnd før han fikk egen seng og vi ga han pute rundt åtte mnd for han dreiv hele tia å la seg oppå min eller pappan sin pute :)

Han ligg så lite i ro om natta at her er det ikkje aktuelt å bruke pute. Han ender som regel opp med å legge seg oppå dyna eller i ein eller anna rar stilling med rompa i været!

-her sover han mye bedre med pute virker det som :) begynte for 2 mnd siden ca pga trøblete soving i 3 mnd

Her gir eg pute rundt 1.5- 2 år men det er først når dattera mi er blitt tre år at hun vil bruke det :)

Back
Topp