bruk av narresmokk

løven87

Glad i forumet
noen som har tips om hvordan jeg kan få leo til å ta smokk?? Har fått beskjed av helsesøster at vi bør prøve å få han til å ta smokk for han har et enormt sugebehov og bruker puppene mine som smokk.. men ingen av de 3 forskjellige smokkene vi har er noe suksess...
begynner å bli sliten av å ha han hengende på puppen heeele tiden..!

Tja... Forsiktig bare være borti munnen med smokken? Tirre litt, liksom? Lure litt? Nytter ikke å prøve å stappe smokken i, da bare brekker de seg... [8D] Kanskje prøve å ha den på lur foran puppen? Og kaaaaaanskje kaaaaanskje hadde jeg prøvd/vurdert å ta litt sukkervann eller noe på....[:)] Men selvsagt bare den første gangen!

Eller mm istedet for sukkervann..

Ja det burde jo lukte godt nok det også... [;)]

han tar smokken i munnen og har fått han til å ta noen sugetak, men så bare gaper han kjempe høyt og "spytter" den ut igjen... han er derimot veeeeldig glad i lillefingeren min.. han tar tok i den med hånda si og stapper den i munnen sin.. og med den i munnen roer han seg og sovner også ofte, derfor hadde det vært genialt om han hadde tatt smokk så både puppene og lillefingeren min fikk litt fri..

Har du prøvd å bevege på den når han har den i munnen? På de verrste nettene når ingenting hjelper dytter jeg forsiktig i jevn takt på slokken og det liker ihvertfall Amanda. Er ikke hver dag hun vil ha smokk. I starten car det gjerne bare minutter om dagen.

Ja prøv å bevege litt på den, slik at han kjenner den er der. Ikke alltid Mathias heller tar den med en gang.

Har du prøvd Nuk sine smokker? De er liksom forma - ikke helt runde.

vi har mam, tommee tippee og en type til.. 1 er rund og 2 er forma..

her vil han bare ha avent sine og de er supergode, lokk følger også med :D Genialt[:D]

det er den avent som er den tredje typen vi har. med sånt lokk... kom bare ikke på det i går kveld..

ellers ble det en lang natt i går, med mye pupping.. han holdt på fra siste amming før leggetid kl 22 til 03.00 med skriking og det som verre er.. da hadde han i tillegg vært våken fra 19 til 22 med puppen i munnen ca hver halvtime eller noe.. så kan trygt si at jeg er relativt sliten i dag...

ORIGINAL: Tonje89

ORIGINAL: *moonpie*

her vil han bare ha avent sine og de er supergode, lokk følger også med :D Genialt[:D]

Ja avent sine 0-3 mnd smokker er gode! De er ikke så store som mange andre, de var de eneste Benjamin tok da han var baby[:)]

var de eneste paul arne tok og når han var baby. er kjempe fine smokker[:D]

Vi sleit med det samme med Lukas, tok da litt sukkervann i munnen på han så han begynte å sutte, så tok han smokken veldig fint. Gjorde ikke dette så masse, noen ganger til dagen i noen dager, etter det gikk det fint uten.

*følger spent med*

har samme problemet her, glupska skal bare ha pupp og finger, jeg har prøvd SEKS ulike smokker[&:]

mam, avent, tommy tipee, en eller annen fra reflex, NUK silikon og latex....ingenting.... så det spørs om jeg kommer til å prøve meg på trøstsmokkene....

ORIGINAL: løven87

det er den avent som er den tredje typen vi har. med sånt lokk... kom bare ikke på det i går kveld..

ellers ble det en lang natt i går, med mye pupping.. han holdt på fra siste amming før leggetid kl 22 til 03.00 med skriking og det som verre er.. da hadde han i tillegg vært våken fra 19 til 22 med puppen i munnen ca hver halvtime eller noe.. så kan trygt si at jeg er relativt sliten i dag...

Kan det være at han har vondt i magen? Da har de ofte veldig sugebehov..

Alida tok ingen andre smokker enn smokken Soothie hun når hun var på sykehuset. det var eneste smokken hun likte. så vi har slitt litt med å få henne til å få skikkelig tak på de "vanlige" smokkene.

han har en del magesmerter ja, derfor blir det en del sene kvelder..

har kuttet ut så og si alt i mitt kosthold, har fått beskjed fra helsesøster at han nok har kolikk. men skal for sikkerhetsskyld sjekkes av fysioterapeut for å sjekke om det skulle være en vridning i nakken pga han vil egentlig kun ligge på den ene siden uansett hvor mye vi prøver, i tillegg har vi slitt med å få han til å ta høyre pupp like bra som venstre. så det blir spennende å se hva barnelege og fysioterapeuten sier på kontrollen etter påske.

håper å slippe unna kolikkbarn, men kan være greit å få litt klarhet i hvorfor han er så mye urolig..

får se an i kveld om vi klarer å få til smokk om (når) han blir urolig *krysser fingrene*

Back
Topp