Bruk av hodepute

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Er det noen her som bruker pute i senga til barnet? Når begynte dere med det? Hører mye forskjellige meninger om det med å bruke pute.

Har ikke gjort det til minsta her nå, men vurderer å gjøre det. Da vi begynte å ha henne i egen seng fant vi ut at hun sovna lettere når vi hadde babynestet i senga, med snøringa helt ute sånn at kantene ligger helt ut, liksom. Og da vil hun ligge med hodet oppå kanten. Men hun er jo egentlig aaltfor stor for å ligge i babynest nå liksom :P Så vurderer å ta den vekk og erstatte med pute.

Vi brukte det til mary fra hun var 4 mnd gammel og frem til 9 mnd. Pga at vi skulle prøve å forminske det flate bakhodet hennes. Slutta når ho begynnte å snu seg rundt alle veier i senga.
Nå sover ho fint uten så venter med å ta den i bruk igjenn:)

Guttungen fikk til 1årsdagen sin og frøkna får det samme.

Jeg ga han for en uke siden da han stadig lå på koseklute/bamsen men han bruker ikke puta bare kosen, så har tatt den ut igjen :p

Vi har brukt en liten flat pute siden hun var 7-8 mnd for det virket som hun likte det bedre. Har vært litt skeptisk, og fulgt med, men virker som det har gådd fint for hun snur seg jo som hun vil og har gjort det fra hun var ganske liten :)

Min gutt ligger ofte med dyna som hodepute så jeg ser egentlig ingen problem med å la de få det nå fordi de rører så mye på seg uansett og legger seg til rette slik de vil ligge.:)

Back
Topp