brudekjole tips...

Anna Panna

Glad i forumet
Nei - skal ikke gifte meg.
men ble plutselig linket inn på en side med mange fine kjoler.

Og dere litt erfarne, eller ikke erfarne : Hvilken brudekjole bør man ha når byste og mage er ikke voldsom, men over middels [;)] for
å virke litt smalere og mindre [;)]

engang hørte jeg at bare skuldre skuldre være bra for å minske byste... og litt "skrukker" foran på kjolen ved magen.,.. men ANER ikke

noen som vet.

og kan vise meg link [:)]

Jeg har også hørt at det skal være skrukker foran på magen der[8D]

Denne var veldig fin oppe, og får deg til og se smalere ut i midjen.
Fy faen som jeg likte delen oppe! Sikle! Korsett-type-kjoler er supert når man har små bryster og vil skjule litt smårusk over magen [;)]

Skrukker foran på magen syntes jeg får personen til og se feitere ut, men det er kanskje bare meg.

Begge kjolene er tatt fra www.somaras.no

æsj, fikk opp alle kjolene istedet... men 1527 er nummeret på den..

ÆÆæææhæhhhh.. Det var jo ikke fint en gang!!!

En annenting man må tenke på, det er å ikke ha pæler eller paljetter rundt hele ovedelen, værtfall ikke helt oppe ved kanten [&:] Jeg hadde nesten gnagsår under armene [:'(] Lekkert!! hihi

Min erfaring med brudekjoler er at det er enorm forskjell på å se på bilder, og faktisk prøve dem på. Jeg ville ha en "alveaktig" kjole, med trompetermer, firkantig utrigning og empireliv, men da jeg endelig fikk prøve drømmekjolen var den grusom på. [:D] Draperinger over magen får fokuset vekk fra det partiet om man ønsker det. Stroppeløst synes jeg personlig er penest til bruder med smale skuldre og mindre pupper. Hvis bruden er bred over skuldrene og har store pupper, kan det ofte se ut som puppene kommer veltende ut av kjolen. Mindre flatterende med andre ord.

En annen ting som bruder ofte ikke tenker på er at det ikke er pent når kjolen blir for stram oppe. Uansett om man er xs eller xl vil man få valger under armene og på ryggen pga stram overdel. Tynne stropper er penest til smale overkropper og slanke overarmer. Er man litt fyldig er det penere med bredere stropper. Jeg liker ikke kjoler med halterneckstropper, rett og slett fordi det er svært få som ikke får "russisk kulestøt-look" i de kjolene.

Litt miljøskadet etter å ha jobbet i brudesalong.. [8D]

Back
Topp