Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

monicabebe

Forumet er livet
Nå er det kaldt her i NIttedal altså. Det var 22 minus da vi stod opp i dag. Så vi måtte avlyse det årlige fakkeltoget opp i skogen. Borettslaget pleier å gå opp der og tenne bål og grille pølser. Men det blir for kaldt i morgen. Vi skal ha grilling utenfor her i stedet, sånn at man slipper å gå så langt!

Vi som har babyer skal være her hos meg mens mennene og de større barna er ute. Kan ikke ha babyene ute i så kaldt vær...

Jeg husker en gang for mange år siden da mannen var med meg "hjem" til jul i trøndelagen. Vi røyket da begge to og sto ute og hutret, røyket og kikket på graderstokken. Jeg tror det var et par å tjue minus da. Han som kommer fra ei øy på sunnmøre er jo ikke vant til slike temperaturer. Tenk, nå er det kaldere ute enn det er i fryseren, sa jeg. DEN gjorde inntrykk![:D]

Jeg har bodd på møre i 10 år nå, og det kaldeste jeg har opplevd her er 14 minus, men det er nok kaldere i effektive grader. Her ligger det på rundt null nå. Det er bedre enn 22.

Kos dere i morgen[:)]

her e d 16 minus å bitande kaaaldt[:'(]føles mye kaldere pga luftfuktigheten her

her varierer det veldig fra dag til dag - eller time til time, men det holder seg mellom 0 og 10- for det meste. Har stått i oslo og ventet på bussen til jobb i 28 kalde -ingen fryd!!!

Brr det er kaldt ja!!!!![:D]
Så koselig tradisjon dere har Monicabebe!!

Her er det også tradisjon for fakkeltog forresten - de starter på kirkegården rett ovenfor oss, og går forbi her og et stykke nedi gata - vi har alltid sett det fra spisestuens lune rede, men kanskje jeg eller G kan gå med Johanna i år? Hun hadde sikkert elsket det. Må finne ut når det er da...

Her vet jeg faktisk ikke.. Men er vel mellom -5 og -10 regner jeg med.. [:)] Det er herlig!
Snø, sol og kaldt.. LOVE IT!

Back
Topp