Bronkitt hos barn..

Vesla85

Gift med forumet
Noen som har unger som har hatt bronkitt?

Junior på 19 mnd fikk påvist dette på fredag. Han har en bakteriell infeksjon, siden crp var høy - og han fikk utskrevet antibiotika.
Han fikk også betapred som skal gies i tre kvelder hvis behov (har igjen en kveld nå, så er vi ferdig med de tablettene)

Når skal formen hans begynne å bli bedre? Han spiser fortsatt veldig lite, og er veldig slapp. Ligger på sofaen/ i fanget hele dagen, sover hele tiden. Og hoster da.. Hoste-hoste-hoste. Og hosten har blitt verre det siste døgnet.

Noen som sitter med erfaringer? Hvor lang tid tar det før allmenntilstanden blir bra? Har fortstått det sånn at hosten kan han ha i mange mange uker. Men når skal formen hans ellers bli bra liksom?
Stakkars lille [&o]

Dytt!

Ingen?

Min gutt fikk påvist bronkitt på torsdag.. Å han fikk da erimax(antibiotika). Idag e nok første dagen han e sæ sjøll... spis og drekk.. å den lille turboen han egentlig e :)

Æ ville nok ha kontakta lægen imårn, om ikke min gutt hadde vært på bedringensvei.

Aner desverre ikke...[&o]
Men ønsker masse god bedring!![:)]

Her har begge guttan hatt det og først no dei er bedre og er lik seg og matlysten er tilbake igjen.
Dei låg heile forige uke,gjekk på antibiotika(flytende) og lit kraftig hostemedesin som vi er ferdig med no.

Hvorfor i alle dager fikk han Betapred om det er bronkitt han har??? Han hadde ikke falsk krupp og da?

Ellers er antibiotika og/eller astmamedisiner (Bricanyl o.l) det som virker best ved bronkitt..

ORIGINAL: Froskegele

Hvorfor i alle dager fikk han Betapred om det er bronkitt han har??? Han hadde ikke falsk krupp og da?

Ellers er antibiotika og/eller astmamedisiner (Bricanyl o.l) det som virker best ved bronkitt..

Fikk betapred for å roe hosten etter leggetid.

ORIGINAL: ctj88

Min gutt fikk påvist bronkitt på torsdag.. Å han fikk da erimax(antibiotika). Idag e nok første dagen han e sæ sjøll... spis og drekk.. å den lille turboen han egentlig e :)

Æ ville nok ha kontakta lægen imårn, om ikke min gutt hadde vært på bedringensvei.

Fikk erymax vi også. Første behandling på fredag kveld.

Har snakka med legevakta idag. Jeg skulle se det an noen timer til, og ringe opp igjen hvis han ikke ble bedre. Han hoster og hoster. Gråter etter hver hosteøkt. Ellers er han helt slapp, ligger rett ut på sofaen og sover/ sløver.
Drikker litt vann, ellers ikke spist noe idag.

Fikk paracet for 1,5t siden, men gråter fortsatt endel.

Sukk.. Må vel ringe legevakta igjen da sikkert. Men spørs jo hva mer de kan hjelpe oss med da? Bronkitt kan vel henge i leeeenge.. Men er liksom bare den allmenntilstanden hans jeg vil få bra [&o]

Hoster han fortsatt eller? Og var han også slapp og uttilpass?

Junior pjuska faktisk i seg litt salt potetgull og noen biter kokte gulrøtter nå. Første han i det hele tatt vil smake på, på over ett døgn. Men nå ligger han rett ut på sofaen igjen, tok på å sitte oppreist noen minutt gitt.

ORIGINAL: to prinser

Her har begge guttan hatt det og først no dei er bedre og er lik seg og matlysten er tilbake igjen.
Dei låg heile forige uke,gjekk på antibiotika(flytende) og lit kraftig hostemedesin som vi er ferdig med no.

Hvilken hostemedisin fikk dere da?

Det startet forige mandag til junior, med øyekatarr. Så kom feberen og snørret, deretter hosten. Og hosten har blitt verre siden vi var til legen på fredag. Men er lov å håpe at det snur snart da [&o]

Han hoste enda ja. men ikke like grotæskt som d va før nån daga sia.. Di første dagan så va d næssn så og si umuli å få i han nå å spise... men gjedde han masse drekka... han sov vældi mye.. lå på sofan læænge.. hadde ondt å brøste... å hadde feber oppe i 40,5. men pinex forte, og erimax har gjort han bra, sjøll om hostn e dær :)

stakkars litn... man føle sæ så hjælpeslaus.. du burde nok ta kontakt me lægevakta i kveld eller i mårn om du ikke mærke nå bedring på allmenntilstand hannes.

ORIGINAL: Vesla85

Hoster han fortsatt eller? Og var han også slapp og uttilpass?

Junior pjuska faktisk i seg litt salt potetgull og noen biter kokte gulrøtter nå. Første han i det hele tatt vil smake på, på over ett døgn. Men nå ligger han rett ut på sofaen igjen, tok på å sitte oppreist noen minutt gitt.

Er feberen gått tilbake??

Back
Topp