Brokk i keisersnittarr og ny graviditet.

Ladyluu

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er nå gravid med nr 2. jeg er 7 +4 i dag. Sist ble det hastekeisersnitt, etter dette har jeg hatt en utposning på den ene siden av arret, og nå i det siste er dette blitt værre, arret er sårt og vondt. Jeg har hatt en samtale med legen min om dette, hun mente at dette ikke ville gi meg noen problemer i denne graviditeten, men nå er jeg litt usikker. Er det normalt at arret er sårt og vondt nå, to år etter at det ble gjort? I tilfelle det blir planlagt keisersnitt denne gangen, er det da mulig at de kan rette opp og sy igjen der hvor brokket er? vil det ta lengre tid å komme seg etter en slik opperasjon? håper noen kan svare meg, jeg er litt bekymret!
 
Hei!

Gratulerer med ny baby på vei :)

Dette vet jeg faktisk ikke så veldig mye om. Det er nok et sak som en gynekolog som jobber med keisersnitt på sykehuset bør ta stilling til.
Det er ikke vanlig at et ar etter et keisersnitt - uansett om det er plagnlagt eller akutt - skal være sårt og vondt to år etter operasjonen. Lurer på om det har vært sånn hele veien eller bare nå som du er gravid igjen....?

Hvis jeg var deg ville jeg etterhvert, når magen din begynner å vokse litt mer, be om en henvisning til sykehuset der du skal føde. Gynekologene der kan vurdere om det er noe man må ta hensyn til ifm en fødsel og om det er noe man evt kan korrigere hvis det blir keisersnitt èn gang til.

Det er sikkert godt for deg å få en skikkelig vurdering så du kan senke skuldrene og glede deg til det faktum at du faktisk skal bli mamma igjen.....

Masse lykke til da :)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Tusen hjertelig takk for svar! Jeg skal definitivt ta kontakt med en gynekolog på sykehuset angående saken når det blir aktuelt i samråd med legen min. Det har vært av og på hele tiden ja, men det er blitt ganske mye værre nå etter at jeg ble gravid. Ja, jeg tenker mye på dette og håper at det ikke vil bli et problem for barnet i magen min!

Takk igjen for svar, og tusen takk for det :)
 
Back
Topp