brod-oppskrift

teba

Gift med forumet
noken som har ei VIRKELEG god oppskrift på brød,helst litt grove,ikkje fine?

kjøper ferdigpose med fullkornbrød, og blander den ut med hvetemel og grovmel. de blir gode..[:)] kanskje ikke så fryktelig grove da..[:o]
har ikke noen annen oppskrift desverre! men er nok sikkert noen som er myye flinkere enn meg her![:D]

Samboeren min baka nydelige, middels grove rundstykker i går kveld[:)] De er virkelige gode - har ikke hatt så god matpakke på lenge. Den deigen anbefales[:)]

Ja, ferdigposene er ikke dum heller! [:)] Har prøvd dem noen ganger...

HEIDI82: ikkje dumt tips!!!! sal gjere det i helga!

dua: ka slags oppskrift brukte han da?? må sei han imponerer..det er jammen meir enn min har gjordt på LENGE!!!! men eg øyner ein morsdag i det FJEEEERNE????!!!!

Ja, han er en veldig grei og kjekk kar[:)] Blir spennende med morsdag da....[:)] Kanksje det dukker op nybakte brød da....[;)]

ELLER morgenbrød....nei fy den var EKKEL!!!!!!

Han gjorde følgende, sier han (skriver selv...); 5 dl grovt hvetemel, 10 dl fint hvetemel, nok melk til at deigen blir smidig, ca 5-6 dl. 50 g tørrgjær, 2 tsk salt og sukker, 50 g smeltet smør. Gjæret blandes med mel, salt og sukker, smøret med melken. Kjøres i maskin i 8 min maks fart. Heves 45 min. Kjøres i maskin igjen i 5 min maks fart, rulles så ut til brød eller boller. Stekes ved 200 gr til ferdig.

Ja, den var rååå[:'(] Men, kan være like kjekt det [8D]

Jeg tulla bare... nesten...[:(]

ok eg har ikkje prøvd kjøken maskina på deig enda tenkte eg skulle gjer det...kor lenge går vispen? eh..ka slags krok bruker ein,...eltekroken?

Kjøkkenmaskin på deig fungere kjempebra!! Vi bruker maskina når vi baker... Han brukte eltekroken, ja [:)]

Du får ha lykke til med brødbakinga[:)] S

hmm..veit du noke om forrige gang eg baka????[:'(][:'(]

Back
Topp