Britax VS Besafe

kommer vel litt an på hva slags seter da, men vi har besafe izi combi x2 som vi bruker bakovervendt. Det tar myyye plass og er ikke så lett p bytte mellom biler. Også har britax TWE som vi bruker som ekstra sete. Det er lite, lett, og enkelt å feste. Men mini sitter best i besafen. Så det kommer vel litt an på bilen og om setet skal stå i èn bil eller byttes over ofte. Ta med bilen det skal stå mest i og prøv setene i bilen først. Ikke alle seter som passer like godt i alle biler..

Vi har britax evolva 123 til mellomste jenta vår(fremover vendt). Men vi tenker og kjøpe nytt så lillebror/lillesøster kan overta når den blir såpass sot og hun mellomste kan gå over til beltestol.
Et som ikjke er så bredt og kan festes med isofix

Om det skal festets i vanlig stasjonsvogn og ha plass til tre seter så tror jeg du nok må droppe isofixen.

Besafe har ikke beltestol med isofix heller, Maxicosi, Britax og Cybex har iallefall.

tenker og kjøpe sete med isofix men som festes med bilselene nå som hun mellomste skal bruke det før hun går over til beltestol.
Så skal bebien få det når den er stor nokk og da ble festet med isofixen.
Har en volvo v70 bil

Fru Håttentått skrev:
tenker og kjøpe sete med isofix men som festes med bilselene nå som hun mellomste skal bruke det før hun går over til beltestol.
Har en volvo v70 bil

OK, men jeg tror du ikke vil klare å feste noen seter med isofix om du skal ha tre seter bak, uavhening om hvilke seter det der. Setene må nok settes mye lenger ut til siden enn det isofixfestene er for å få plass.

5ifamilien? skrev:

Fru Håttentått skrev:
Har en volvo v70 bil

OK, men jeg tror du ikke vil klare å feste noen seter med isofix om du skal ha tre seter bak, uavhening om hvilke seter det der. Setene må nok settes mye lenger ut til siden enn det isofixfestene er for å få plass.

Ikkje om man kun har isofix på den ene siden?

Fru Håttentått skrev:

5ifamilien? skrev:

Fru Håttentått skrev:
Har en volvo v70 bil

Ikkje om man kun har isofix på den ene siden?

Det har jeg ikke prøvd på, men når setene i vår bil står festet med isofix er det mye plass igjen på siden ut mot døren og denne plassen trenger du nok om du skal klare å få tre seter inn. I de to bilene vi har hatt med isofix er det ikke sjangs å få noe i midten når de to ytterste er festet med isofix, men uten så går det såvidt. Derfor vil vi ha 3 separate seter når nummer 3 kommer, der går det fint =)

Vi har kun isofix bak passasjer sete,derfor eg lurer på om det hadde gått og hatt et isofix sete og to som festes med bilselene...
Vi får ta oss en tur ut til babyshop eller barnashus og høre med dem og prøve litt forskjelligt

Fru Håttentått skrev:
Vi har kun isofix bak passasjer sete,derfor eg lurer på om det hadde gått og hatt et isofix sete og to som festes med bilselene...
Vi får ta oss en tur ut til babyshop eller barnashus og høre med dem og prøve litt forskjelligt

Ja det enkleste er jo om du prøver =)

Fru Håttentått skrev:
Har en volvo v70 bil

Vi har akta graco duologic som kan festes enten med isofix eller med sele, jeg trodde kanskje ikke det var andre seter som hadde begge festemuligheter? Kan uansett anbefale duologic når du skal ha 3 seter, det er ganske smalt, tar liten plass i bilen, og kan festes i midten i de fleste biler.

Vi har uten problem festet 3 seter i vår bil, med isofixseter på begge sidene, og duologic i midten. Vi har touran, men volvo v70 er heller ingen liten bil. Du må nesten bare prøve forskjelige seter i din bil for å se hva som går. Britax hi-way tok heller ikke så mye plass i bredden da vi prøvde det, men det lot seg ikke feste skikkelig i bilen vår. Det har ikke isofix heller hvis det er et absolutt krav for deg.

Back
Topp