Britax Two Way

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som vil dele erfaringer med dette setet?

Tenkte vi skulle kjøpe et ekstra sete til å ha i bilen bil nr 2, da det er lettere enn å sette fra seg setet i bhg.

Ser det er på tilbud på lekmer og jollyroom, så vurderer å kjøpe det :)

Vi ble advart mot dette på det sterkeste når vi så på seter, rett å slett fordi seter har så gammel teknologi, kontra masse andre modeller på markedet. Ved en kollisjon ville ikke dette sete være bra nok.

Hm...skulle gjerne likt å lese og sammenligne litt evnt se tester. Vet du hvor jeg evnt finner dette?
Stoler sjelden blindt på selgere :p

Vet du om andre lignende seter som ikke er altfor dyre?

http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-2-smabarnstoler.pdf

https://test.no/beste-bilstol-barn-2015

Desverre er det sete så gammelt at stort sett det ikke er i de nyeste testene, har det ikke vært med på de siste 2-4 årene ville bare det i seg selv gjort nok for meg til å ikke velge det.

http://www.klikk.no/foreldre/baby/t...ilstoler-oppdatert-september-2016-1444404.ece

Om det er Britax du vil ha ligger det tre stk her, som har fått greie resultater, ikke full pott men 3+4 av 6.

Vi hadde det til storebror fra han var 3 til 4. Likte det ikke noe særlig... Lite sidebeskyttelse til hodet, lite sidebeskyttelse til kroppen. Og det synes jeg ikke var noe særlig når han var såpass liten, selv om han var stor for alderen. Men di er jo enda yngre en han var når han satt i det mener jeg?

Dessuten hang han veldig med hodet, men det kan jo ja vært hellingen på bilens seter.

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe bilstoler på nett. Man vet jo ikke hvordan det vil passe i ens egen bil. Med tanke på hellingsgrad osv.

Ville nok tatt en tur til en forhandler og prøvd, og så evt bestilt på nett. Selv om jeg er skeptisk til behandlingen disse pakkene får i posten... Kan man garantere at setet er i god stand og ikke er blitt slengt rundt i pakkeprosessen liksom...
Men det vil vel også gjelde fra fabrikk til forhandler i butikk og...

Vi hadde det til storebror fra han var 3 til 4. Likte det ikke noe særlig... Lite sidebeskyttelse til hodet, lite sidebeskyttelse til kroppen. Og det synes jeg ikke var noe særlig når han var såpass liten, selv om han var stor for alderen. Men di er jo enda yngre en han var når han satt i det mener jeg?

Dessuten hang han veldig med hodet, men det kan jo ja vært hellingen på bilens seter.

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe bilstoler på nett. Man vet jo ikke hvordan det vil passe i ens egen bil. Med tanke på hellingsgrad osv.

Ville nok tatt en tur til en forhandler og prøvd, og så evt bestilt på nett. Selv om jeg er skeptisk til behandlingen disse pakkene får i posten... Kan man garantere at setet er i god stand og ikke er blitt slengt rundt i pakkeprosessen liksom...
Men det vil vel også gjelde fra fabrikk til forhandler i butikk og...

Takk for erfaringen din :)

Ja, hun er ikke mer enn snart 16 mnd, så en del yngre.
Vurderer egentlig litt å kjøpe et isofix sete til med det samme som vi kan ha i den andre bilen så lenge.
Lillebror kommer jo om et par uker, så lurer på om det kanskje er like greit siden han uansett må ha et eget sete etterhvert.

Er så usikker på hva vi evnt skal gå for da og, men sikkert lurt å dra og teste ja. Min bil er både mindre og heller nok litt mer enn samboer sin, så er vel den som bør testes i uansett

Takk for erfaringen din :)

Ja, hun er ikke mer enn snart 16 mnd, så en del yngre.
Vurderer egentlig litt å kjøpe et isofix sete til med det samme som vi kan ha i den andre bilen så lenge.
Lillebror kommer jo om et par uker, så lurer på om det kanskje er like greit siden han uansett må ha et eget sete etterhvert.

Er så usikker på hva vi evnt skal gå for da og, men sikkert lurt å dra og teste ja. Min bil er både mindre og heller nok litt mer enn samboer sin, så er vel den som bør testes i uansett
Oi, kommer han så snart ja :-P Synes ikke det er lenge siden du ble gravid jeg :-P

Siden din bils seter heller mer, så er det desto viktigere å teste ut i forkant. Jo mer bilens seter heller jo viktigere er det at det er et barnesete med justeringsmuligheter på hvilestilling.

Vi var veldig fornøyd med setet :)

Oi, kommer han så snart ja :-P Synes ikke det er lenge siden du ble gravid jeg :-P

Siden din bils seter heller mer, så er det desto viktigere å teste ut i forkant. Jo mer bilens seter heller jo viktigere er det at det er et barnesete med justeringsmuligheter på hvilestilling.

Haha, ja. Syns det har gått sykt fort denne gangen selv jeg. Kan liksom ikke tro at innen november er over så er jeg tobarnsmor:p

Det har du rett i. Får høre på Barnas Hus om det er mulig å prøve i bilen. De er så lite hjelpsomme der syns jeg, men vet ikke om noen andre som har disse setene. Får undersøke litt til

Vi har det som reise/ekstrasete til gutten vår på 2,5. Syns det er ok til reise, men ville ikke hatt det som hovedsete. Har du sett på axkid minikid? Hørt om mange som er fornøyd med det.

Vi har det som reise/ekstrasete til gutten vår på 2,5. Syns det er ok til reise, men ville ikke hatt det som hovedsete. Har du sett på axkid minikid? Hørt om mange som er fornøyd med det.
Planen var som ekstrasete for å ha i bilen til samboer. Har Besafe izi kid som hovedsete nå, og det er stort sett jeg som kjører og henter i bhg. Men nå som lillebror er rett rundt hjørnet, så kan det hende vi må dele litt på det innimellom, at han leverer og jeg henter e.l. Og izi kid setet er så tungvindt å måtte ta ut og evnt sette fra seg i bgh :p

Back
Topp