De er ganske like i hvilket terreng de takler
De største forskjellene skulle jeg si er:
Bag: Bugaboo sin bag er litt større, mye bedre kalesje. Britax sin bag er noe mindre og du burde ha tinkafu kalesjeforlenger. Men begge holder bra i den tiden man normalt bruker bag.
Sittedel: Bugaboo har ergonomisk sittedel. Fint for babyer som hater bag og feks har mye plager pga gulp/magevondt, slik at man vil bytte ganske tidlig. Små babyer sitter godt støttet i ergonomisk sittedel. Kalesje på sittedel hos bugaboo er den samme som på bagen.
Britax har flat sittedel så her legges ryggen flatt. I flat tilstand skal man fint også bruke denne til små babyer, men skal ryggen heves litt så de får se, vil det være nyttig med feks en Easygrow minimizer for å støtte opp så ikke baby faller sammen som en sekk. Kalesjen som er på sittedelen er kjempegod, og når du legger ned ryggen får du en bedre «hule» til baby sammenlignet med Bugaboo sin sittedel.
Sittedelen er vendbar på begge vogner, men på bugaboo tar du av trekket til bag og setter på sittedeltrekket på den rammen du brukte til bag. Ikke enkelt å veksle raskt mellom de to, mens på Britax har du to ulike deler så du raskt kan klikke av bag og på sittedel.
Handlekurv: Britax sin er 10ganger mer praktisk og romslig, ikke mer å si enn det
Se vidoer av hvordan de slås sammen, og kan «stables» sammenslått. Her er de litt ulike selv om begge vogner er rimelig kompakte.
Negative ting jeg hr hørt flere nevner om Britax smile, er at de synes den er litt skranglete. Men det er dog mer ved modellen 2 og 3, så det kan ha blitt bedre på nyeste modell. Og for bugaboo at sittedelen kan bli litt fort utvokst. Men min erfaring er at det er vi foreldre som synes det ser trangt ut lenge før ungene, de brur seg ikke så mye om det er litt smått om plass
Skulle oppsummert si at jeg ville valgt den du liker best, sånn designmessig og sammenlegging av vogn. Viktig også at Britax passer dårlig for veldig høy folk (typ over 185) så da skulle jeg anbefalt Fox.