Britax Smile 3 vs Stokke Trailz

Islay

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Førstegangsgravid og dermed ganske blank på dette med vogn. Håper dere har innspill som dere ønsker å dele :happy:

Vi hadde egentlig bestemt oss for Stokke Trailz. Men jeg har lest mye bra om Britax Smile3 og er blitt litt i tvil. Plass i bil vil ikke være noe problem, vi har stor bil og har testet Trailzen i bilen. Jeg synes Stokke Trailz er en nydelig vogn og er redd for at jeg kanskje blir litt blendet av utseende her. Samboer liker godt vognen pga høyden.
Det som gjør meg usikker er vel egentlig sittedelen. Stokke sin sittedel er slik at barnet alltid sitter, og ansatt på Babyshop anbefalte ikke at barnet sover i vognen over lengre tid nettopp fordi barnet alltid vil sitte. Britax Smile3 sin sittedel kan legges helt flatt ut. Utover dette er jo selvfølgelig Smile3 noe mindre enn Trailz og Smile3 virker noe enklere å legge sammen. Vognen vil bli brukt hovedsaklig på asfalt og grus.

Jeg har vært i butikk og sett på begge vognene, og er fryktelig usikker! Er det noen som har erfaring med disse vognene? Del gjerne både positive og negative tanker/erfaringer. Jeg tar imot alt av tips! :happy:
 
Har testet ulike vogner (trailz, tfk, babyjogger og britax) og trailz er helt klart min favoritt. Høy vogn sånn at man får god kontakt med babyen, stor bag, god demping, stor kurv under og viktigst av alt det har vært ungenes favoritt også. Sittedelen er ergonomisk så det er ikke noe problem at barnet sover der lenge. Skjønner ikke hvorfor babyshop sa noe annet.
Det eneste jeg savnet på den vogna var håndbrems (tfk har det).

nå er det med vogner veldig individuelt hva man liker og hvilke behov man har, men ergonomiske sittedeler er uansett helt trygt å bruke.
 
Sittedelen på trailz er iallefall mye bedre enn sittedelen på britax smile 2.
 
Har brio smile og hadde besøk av noen med Stokke. De endte med å bruke vår brio smile fordi Stokke var vanskeligere på snøen her. Begge er i grunn håpløse på snøkanter og masse sørpe( som det er mye av her men ikke der de jeg kjenner kommer fra) men smile kom lettere frem for det.
 
Det blir et spørsmål om ergonomisk eller flat sportsdel! Husk at sportsdelen skal brukes i 2-3 år, mens bagdelen kun brukes i 5-7 måneder. Sportsdelen på Stokke er i hvertfall relativt liten, og ikke alle barn passer i den når de er 2-3 år, men det kommer jo an på størrelsen på barnet. Sjekk også hvor mye kalesjen kan utvides, det har stor betydning hvis barnet skal hvile i vogna på dagtid.

vårt barn sover best i vogn med flat sportsdel (city elite), men liker best å sitte i ergonomisk sportsdel (buffalo) på tur.
 
Trailz kommer med en pute til å putte i sittedumpa på sportsdelen. Når vi legger den i, er ryggen bortimot flat. Mulig den bare kan brukes i begynnelsen, har ikke fått testet det ennå, da snuppa bare er 10 mnd ennå.
 
Trailz kommer med en pute til å putte i sittedumpa på sportsdelen. Når vi legger den i, er ryggen bortimot flat. Mulig den bare kan brukes i begynnelsen, har ikke fått testet det ennå, da snuppa bare er 10 mnd ennå.

Vi var å så på begge, og vi likte stokke best så blir nok den vi kjøper. :happy:
 
Vi var å så på begge, og vi likte stokke best så blir nok den vi kjøper. :happy:

Vi er veldig fornøyd! Dere bør kjøpe med skinn på håndtaket (? heter det det?)
Vi har det og jeg har prøvd å trille med et sånt, ja hva var det, syntetisk i alle fall. Det var stor forskjell for trilleopplevelsen.
 
Vi er veldig fornøyd! Dere bør kjøpe med skinn på håndtaket (? heter det det?)
Vi har det og jeg har prøvd å trille med et sånt, ja hva var det, syntetisk i alle fall. Det var stor forskjell for trilleopplevelsen.

Takk for tips! Viste ikke at det var et valg, men da velger vi det! :happy:
 
Back
Topp