Britax smile 2, super viking, edge duo - hva skal man velge?

batman&robin

Første møte med forumet
Hei.

Vi venter vår førstefødte i februar og driver og kikker litt på vogner. Problemet er at vi har meget lite peiling på hva vi trenger, hva som er lurt, hvilken vogn osvosv. Vi har sett litt på tester på nett og forhørt oss litt og sett nærmere på Britax smile 2, super viking og edge duo. Vogna trenger ikke nødvedngivis være så stor og tung.

Vi bor på et lite tettsted, relativt landlig og kommer nok til å frakte vogna en del i bil. Vi er glade i å gå i tur og mark. Far er 1.90 høy og mor 1.60.

Kan dere hjelpe oss med tips og erfaringer? :) Vi er også åpne for andre vogner altså, og tar hjertligst i mot alle råd.

Vennlig hilsen,
rådville førstegangsforeldre.
 
Egde duo er hvertfall stor og tung, ikke den beste bilvogna.
Ville gått for superviking. Men lufthjul
 
Er det ikke superviking som er tvilling/søskenvogn? Mener det er viking som er singevogn.

Jeg syns Viking og NX90 er veldig smale i sittedelen, men har hørt folk sier det er helt ok plass.

Britax smile 2 syns jeg har små hjul, er nok ikke mye til skog og snø på de ser det ut som.

Hva med Emmaljunga City cross?

Samme sportsdel som Edge, mindre/lettere understell, best i test, og best i sikkerhet, billigere enn edge og viking om jeg ikke bommer.
 
Vi har edge og hadde brio smile. I bil er det stor forskjell på edge og smile men også på vinteren. Bor landlig sentralt selv og liker edge mye bedre ute om vinteren og på terreng. Smile tar liten plass i bil og edge tar ganske stor plass. Men det er en vanesak. Jeg tar med edge, to unger, babygym, gå bil osv i en vanlig stasjonsvogn når vi drar på hytta over en uke osv. Min yngste er 9 mnd og er flaskebarn som også tar en del plass når man pakker en bil. Edge tar ca halve bagasjerommet mitt
 
Jeg har kjøpt Smile 2 nå, syns hjula foran er store nok. Syns å ha hørt at de er større enn på SV!? Jeg er strålende fornøyd enn så lenge iallefall ;) Bor forresten på bygda :D
 
Jeg har kjøpt Smile 2 nå, syns hjula foran er store nok. Syns å ha hørt at de er større enn på SV!? Jeg er strålende fornøyd enn så lenge iallefall ;) Bor forresten på bygda :D
De er hvertfall ikke større enn på sv! Men jeg synes også de er mer enn bra nok til normalt brukt.
 
Vi har Brio Smile (det er samme som Britax smile), og er super fornøyd. Vår er fra 2015 da, så jeg vet ikke om det er gjort endringer. Jeg liker veldig godt hvor enkel den er å ha med i bil, den tar liten plass. Korgen under tar utrolig mye, det er min absolutt favoritt ting.
Jeg bruker denne vogna til min fire åring når vi skal på by tur eller noe, og skal bruke den til babyen som kommer i Juni.

De vognene jeg skal ha til baby er Brio Smile og Bugaboo Cameleon :)
 
Vi har Britax B-ready (søskenvogn), men den er veldig lik Smile 2 og bagdelene kan brukes om hverandre. Og tror hjulene er omtrent det samme.

Så om du vurderer Super Viking, som er søskenvogn, ville jeg også sjekket ut B-ready. Denne passer ihvertfall oss bedre fant vi ut :)

På Super Viking kan man få understell med lufthjul da, men jeg syntes dempingen på B-ready var bedre så følte at det gikk opp i opp og fant andre ting som jeg likte bedre med den :)
 
Back
Topp