Britax Multitec vs Two Way Elite

HemmeligG

Forumet er livet
Dere som har peiling eller erfaring med ett av disse to setene? Hvilket er best? Hvilket sete er størst, har lengst rygg og kan brukes lengst bakovervendt? Er det stor forskjell i pris på setene?

Britax Multi Tech og TWE er stortsett samme sete, men TWE har ikke støtteben, og mindre polstring. For komfortens del, har vi valgt Multi Tech. Begge er kombistoler som kan brukes begge veier og opp til 25 kg bakovervendt. [:)]

ORIGINAL: Sicily

Britax Multi Tech og TWE er stortsett samme sete, men TWE har ikke støtteben, og mindre polstring. For komfortens del, har vi valgt Multi Tech. Begge er kombistoler som kan brukes begge veier og opp til 25 kg bakovervendt. [:)]

MT har bedre sidebeskyttelse enn TWE.

Vet du noe om hvor mye plass hvert av setene krever? Vi har nettopp fått ny Barnas Hus butikk i byen, men de har bare Multitec inne, ikke TWE.. Kunne tenkt meg å prøvd begge, men om de er omtrent like så spiller det kanskje ikke så stor rolle, så lenge Multitec ikke er fryktelig mye større enn TWE.. Aner du noe om prisforskjell?

ORIGINAL: Grimera

Vet du noe om hvor mye plass hvert av setene krever? Vi har nettopp fått ny Barnas Hus butikk i byen, men de har bare Multitec inne, ikke TWE.. Kunne tenkt meg å prøvd begge, men om de er omtrent like så spiller det kanskje ikke så stor rolle, så lenge Multitec ikke er fryktelig mye større enn TWE.. Aner du noe om prisforskjell?

Jeg vet ikke noe om hvor mye plass TWE tar i forhold til MT, men vet at TWE er litt billigere. De er stortsett samme stol, som sagt, med få forskjeller, så tviler for at plassforskjellen er noe å snakke om.

Vi har TWE som ekstrasete i bilen til mamma og pappa.
Det er et helt okey sete, og hun kan sitte lenge i det bakover både for beina og ryggen hennes.

MEN som hovedsete og sete som skal kunne brukes på lengre turer så hadde jeg ikke valgt det.
Da tenker jeg hovedsaklig på soving i setet, tror ikke TWE er så godt sovesete.

Jeg vil ikke kjøpt en 2way!
Multitech er et sete som kan forlenge, det kan ikke 2 way. Mye bedre nakke og hodestøtte på multitech, dette får du ikke på 2way. Mutitech er laget for å tilpasse barn fra 4-6 ved å regulere ryggen, dette gjør ikke 2way.
Siden 2way ikke har støtte ben er det viktig du setter ryggen til sette helt inntil ryggen til forsetet, dette er fordi den ikke har et støtteben. En av funksjonene til et støtteben er å  ta i mot den kraften den gir når man kolliderer. Frontkolliderer man, så vil sete gå opp og framover og tilbake igjen, stanga ( støttebenet) vil ta i mot mye av den kraften som kommer tilbake.

Jeg har multitech og ville ikke byttet denne mot noe annet.[:D]

Back
Topp