Britax Multi-tech hjelp

H i l l a

Forumet er livet
Vurderer sterk å kjøpe den stolen, men har noen spørsmål. Noen som vet hvor stor plass den tar i bilen bakovervendt sammenlignet med akta graco cosmic comfort eller BeSafe iZi combi X3?
Sitter barnet veldig mye lavere i bilen i en slik stol? Slik at gutten min kanskje ikke greier å se ut?!

Vi fikk det sete igår men det er med Volvo merke da..men de er like[;)]

Liam prøvde det idag og jeg syns han satt veldig fint i det, hodebeskyttelsen satt perfekt rundt hodet så han kommer til å sove godt i det og jeg syns han kom greit opp og kan se rundt[:)]

Vi har en Volvo V70 og har grei plass, det står på fører siden så om det blir litt trangt for mannen så kan vi flytte det over på andre siden..men jeg tror det går bra[:)] Syns ikke det tar mer plass en cosmic comforten vi hadde til Tara før..

Tusen takk for svar[:)]

Det tar like stor plass som besafe setet.. Og så sitter de lavere i multitech.
Men når alt kommer til alt har snuppa (og mammaen) vært mer fornøyd med multitech enn besafe[;)]

Hvor gammelt er barnet forresten? Om det er over 1.5 år, ville jeg definitivt anbefalt two way i stedet. Tar mye mindre plass i bilen, og det er bedre plass til barnet i den stolen[:)]

ORIGINAL: *Becca*

Men når alt kommer til alt har snuppa (og mammaen) vært mer fornøyd med multitech enn besafe[;)]

Hvor gammelt er barnet forresten? Om det er over 1.5 år, ville jeg definitivt anbefalt two way i stedet. Tar mye mindre plass i bilen, og det er bedre plass til barnet i den stolen[:)]

Er det ikke dårlig med bodestøtte på den stolen? Om barnet skulle sovne. Han er 1,5 år ja[:)]

Vi har multitech i en avensis. Er ikke supergod plass i setet forran barnesetet, men det går.
Syns at setet passer veldig godt til gutten vår. Han ser godt ut av vinduet og kommenterer stadig ting han ser ute (selv om han har begrenset ordforråd enda), hodet vipper svært sjelden framover om han sovner og han liker kjempegodt å sitte i setet.

ORIGINAL: H i l l a

Er det ikke dårlig med bodestøtte på den stolen? Om barnet skulle sovne. Han er 1,5 år ja[:)]

Du kan få kjøpt en ekstra nakkestøtte (fra Britax) til setet som koster 200 kr, så er det problemet løst[:)]

Kommer jeg til å angre på at jeg selger BeSafe'en og går over til Britax?[8D]

Kommer jeg til å angre på at jeg selger BeSafe'en og går over til Britax?[8D]

Jeg gjør ikke det[:D]
Bytta til snuppa nå for noen uker siden(two way), og hun er mye mer fornøyd på kjøreturene! Hun har bedre plass i setet, og det er mye bedre plass i pasasjersetet foran[:D]

Det blir nok Multi-tech på oss siden vi har mulighet til å kjøpe dette brukt hos noen vi kjenner litt og stoler på.

Det blir nok Multi-tech på oss siden vi har mulighet til å kjøpe dette brukt hos noen vi kjenner litt og stoler på.

Bare et lite tips, Barnas Hus har multitech på tilbud til 2500 nå, så pass på å ikke betale for mye for det brukte da[:)]

Bare et lite tips, Barnas Hus har multitech på tilbud til 2500 nå, så pass på å ikke betale for mye for det brukte da[:)]

I know, men her er det ikke noe barnas hus[;)]  Gir 2000 for den brukte, så vil tro det er sånn høvelig pris?!

Vi har kjøpt multitech, men ikke satt det i bilen ennå. Det koster 3499 i full pris, men vi fikk det til 2799 på salg. Vet barnas hus har det litt billigere enn det nå, men det er kun i en farge.

Vi prøvde både besafe og multitech i bilen og de tok ca like stor plass selv om butikken sa besafe brukte mye mindre plass. Multitech tok kanskje to cm større plass.

Vi har Britax Multitech, og har tidligere hatt BeSafe Combi, så føler jeg har greit sammenligningsgrunnlag.

Vår erfaring er at Multitech tar betraktelig mindre plass, i samtlige av de bilene vi har prøvd setene i.
Multitech er også enklere å montere, og det står mindre bratt i setet - noe som gir barnet bedre sovestilling (altså at det ikke henger med hodet)
Multitech er noe lavere enn BeSafe sin, men minsten her ble satt i den da hun var 1 år, og har aldri hatt problmer med å se ut. Og hun er liten for aldren.

Men jeg vil jo si at den største fordelen med Multitech fremfom BeSafe, er jo at den kan brukes bakovervendt til 25 kg, den har lang rygg. Eldste satt bakovervendt i den til han var 112 cm.

ORIGINAL: Oline V2

Vi har Britax Multitech, og har tidligere hatt BeSafe Combi, så føler jeg har greit sammenligningsgrunnlag.

Vår erfaring er at Multitech tar betraktelig mindre plass, i samtlige av de bilene vi har prøvd setene i.
Multitech er også enklere å montere, og det står mindre bratt i setet - noe som gir barnet bedre sovestilling (altså at det ikke henger med hodet)
Multitech er noe lavere enn BeSafe sin, men minsten her ble satt i den da hun var 1 år, og har aldri hatt problmer med å se ut. Og hun er liten for aldren.

Men jeg vil jo si at den største fordelen med Multitech fremfom BeSafe, er jo at den kan brukes bakovervendt til 25 kg, den har lang rygg. Eldste satt bakovervendt i den til han var 112 cm.

Ja, det er nettopp det at man kan brukte multitecen mye lengre som gjør utslaget for at jeg vil bytte. X'n går jo bare til 18 kg.
Besafen syns jeg tippet fremover(inn mot bakseteryggen), selv om den var tiltet bakover på "sleep"[X(] Småen likte seg ikke i bilen lengre, og etter mye prøving med både dvd ol snudde vi han tilslutt fremovervendt..... Noe ikke jeg liker[&o] Så nå håper jeg at både jeg og småen blir fornøyd med multitechen[:D]

Back
Topp