Britax,maksi cosi eller besafe?

Et-nytt-gull

Glad i forumet
Til babyen? De ulike setene har jo gjort ulikt resultat i tester de siste årene,men generelt har vel alle kommet langt opp på listen.. Besafe izi sleep har jeg hørt og lest er fryktelig tungt i fht de andre setene,,

Maxi cosi!!!! ;) Veldig fornøyd med den etter sønnen vår :)

Vi har hatt maxi cosi med base og besafe (et-eller-annet) uten base.
Maxi cosien har vi beholdt, besafe'n har vi IKKE lengre ;) Den var tung og upraktisk. Maxi cosi'en kunne også brukes på Bugaboo-vogna :)

Hvor lenge har de kunnet sitte i maxi cosien da?

Maxi cosi cabriofix? Enn det der pebbel varianten?

Vi har maxi cosi cabriofix med base etter jenten vår. Det vil si, hun bruker faktisk fortsatt det setet :P
Er kjempefornøyde med det og kommer til å bruke det til lillebror også.

Heller litt mot cabriofix varianten,men blir nok uten base...

har maxi cosi med base etter gutten og er veldig fornøyd:-) jeg anbefaler base da.

Risikoen for feilmpntering er vel mindre,ellers er det vel ikke så stor forskjell på sikkerhet.. Men jeg stoler på meg selv og montering av setet da.

Maxi cosi her og! Har og hatt britax rømer (besafe sitt?) og det er svintungt i forhold!! Vi har base, for letthets skyld:)

Besafe sitt ble jeg kjempe skuffet over med nr 1, svært og tungt.. Hadde akta graco med base til nr 2 og det var fantastisk! Anbefaler base på det sterkeste, ikke pga feilmontering men for enkelhetensskyld ;) skal ha akta graco igjen nå :)

som de andre sier så er det ikke bare for sikkerheten, men også enkelhetens skyld jeg anbefaler base. men selvfølgelig, det er jo ikke en nødvendighet så man klarer seg jo uten :-)

Jeg kan jo helt klart eg fordel med base ;) men foreløpig heller det mot uten..tiden vil vise,har god tid enda..et par mnd hvertfall får en tro ;)

Vi drar til butikken og finner ut hva som passer i bilen. Sammenlikner setene der. Vi skal ha isofix base. Setet i seg må kunne festes med belte i bil, for vi har en bil med isofit og en uten :-)

Vi hadde Alta graco med base sist, det er på kanten gammelt nå synes jeg (6 år) så vi har kjøpt besafe izi go dom også passer til vogna vår (Stokke design).
Vi trodde vi ikke har isofix i vår bil (arvet bil av svigers nylig), men så etterpå at det står isofix-merker på/i baksetet, men vi finner ikke selve festene.. Googlet bilmodellen og det ser ut som det er noe "feil" med akkurat den årsmodellen vi har..
Om vi finner ut av det skal vi definitivt ha isofix-base til! :)

Kjøp base!! Veldig irriterende å måtte enten løsne og montere setet, eller ta en sovende baby ut av setet hveeeeeer gang..... De sover nesten ALLTID i bilen den første tiden ;) Jeg aaanete ikke hvor praktisk det var før jeg kjøpte det, angret skikkelig på at jeg ikke hadde gjort det før...

Vi har Britax ditt sete med base. Har nå kjøpt en base til så vi har i begge bilene, veldig lettvint :)

Back
Topp