bristet ribben?

olsenbanden2

Betatt av forumet
Er det noen som har hørt om fosteret kan sparke så hart at ribbenet kan briste...?

Jeg har en veldig aktiv liten jente i magen, og da hun snudde seg for en stund siden ble det endel krafrige spark. Dette har egentlig fortsatt, hun festet hodet for noen uker siden, da fikk jeg også gjennomgå..hehe[:D] Nå har jeg fryktelig vondt i ribbenet.....

Hm... er det bristet tro?

Hei. Ja en venninne av meg fortalte om en hun kjente som dette skjedde på. Der brakk ribbeinet, og hun hadde vondt de siste ukene av av svangerskapet. Så det er nok en mulighet for at det kan ha skjedd med deg og. I dette tilfellet jeg hørte om, hadde også barnet snudd seg.

Har desverre ikke hørt om noe lignende. Men sånn som jeg tenker så skulle det ikke vært så rart at det gikk ann. De kan jo ha en kraftig spark, on treffer babyn riktig så er det sikkert en sjans for at et ribben kan briste.... Vil i hvertfall tro det da :)

Jeg har hørt om tilfeller der et ribbein har knekt ja.

Når barnet snur seg får mange en del krafige spark i ribbena ja. Spesielt der hvor barnet gjerne treffer stort sett på samme sted hele tiden kan man bli rimelig øm. Er ikke så uvanlig. Har også hørt om de som har bristet ribben, men tror det skal en del til før det brekker. Selv er jeg rimelig øm i ribbena selv om barnet ikke sparker så mye i de, for livmoren presser ut de to nederste ribbena i siste trimester av svangerskapet.

Man kan jo briste bare v å hoste mye... så... Blir mer og mer sikker på at det er det som har skjedd.. gjør ganske så vondt..[&:] hehe. Blir vel ikke bra før hun er ute, når hun fortsetter å sparke på det samme stedet. Men det går greit! [8D]

Høres ikke godt ut. Hvis det er det som har skjedd er det nok ikke så mye man kan gjøre, sånnt må lege seg selv. Hør med legen eller jordmoren din, kanskje de har noen råd eller tips.

Back
Topp