Brio Zento bilsete!

FancyPants

Forumet er livet
Noen som har erfaring med det?
Har hørt at det kom dårlig ut i test, men også at det har gjort det bra i svenske tester.
Hvor stor bør barnet være før man tar det i bruk. Er det nok støtte for en krabat på 6 mnd?

Den testen er ikke verdt å stole så mye på.

Zento er en av få stoler som har fått den strenge Svenske T-godkjenninga som går på nakkebelstaning.
Helt klart et godt valg.

Om den passer til en på 6 måneder vet jeg ikke.
Ta med bil og barn i butikken og prøv.

Finnes mange andre gode stoler og. Som Akta Graco DuoLogic.

http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf

ORIGINAL: Emina

Den testen er ikke verdt å stole så mye på.

Zento er en av få stoler som har fått den strenge Svenske T-godkjenninga som går på nakkebelstaning.
Helt klart et godt valg.

Om den passer til en på 6 måneder vet jeg ikke.
Ta med bil og barn i butikken og prøv.

Finnes mange andre gode stoler og. Som Akta Graco DuoLogic.

http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf

Jeg har tenkt på det setet også.. Hadde egentlig bestemt meg for det. Men så et godt tilbud på Brioen, og lurte på om det kanskje var verdt å vurdere det også.

Nå så jeg i samme testen at det var stor fare for å montere DuoLogicen feil, selv for fagfolk..

Uff.. det er ikke lett med disse setene.[&o]

Jeg har zentoen.. og er veldig fornøyd med det[:)]

Han som har ansvaret for den testen i Norge, var på God Morgen Norge og skulle feste babysete i setet - han prøvde ikke engang! Bare sto og "slo" sete ned i basen liksom. Så helt på tryne ut.

Grunnen til at de bakovervendte stolene gjør det dårlig når det gjelder montering, er at testen er utført i Tyskland, hvor bakovervendt er et fremmedord. Og alle er vel enig i at bakovervendt er litt mer krunglete å montere - men dog så mye bedre sikkerhet.

Så lenge du kjøper et bakovervendt sete fra en kjent forhandler, så får du et godt sete.

Så ta med deg bil og barn og prøv ut masse forskjellig"

Jeg ville ikke vært bekymret for å kjøpe verken Zento eller DuoLogic så lenge setet passer i deres bil.
(Vi har DuoLogic selv btw)

Back
Topp