Brio primo

eli87

Blir kjent med forumet
Hei. Dere som har/har hatt brio primo 0-13 kg
Hvor lenge kunne dere bruke stolen?
tenker på vekt og eller høyde.

Snuppa her er 9085gr og 76 cm høy. Er veldig usikker på om vi burde bytte stol, eller om vi fortsatt kan bruke denne. vekten er ho jo innen for men tenker på høyden. per nå har vi egentlig ikkje råd å kjøpe ny bilstol. men sikkerheten hennes kommer først!! uansett økonomi.

stolen er jo godkjent for 13 kg. synes di burde ha med anbefalt høyde på barnet.

Vi hadde Brio Primo og brukte det til hun var ca 10 1/2 mnd. kjøpte nytt sete til barnehagestart.Da var hun ca 74cm og 9870g.
Vi hadde bittelitt å gå på på lengden, men setet ble rett og slett for smalt for henne. Hun ble så sammenklemt.

Setet trenger ikke byttes før ved vektgrensen eller når barnet blir så stort at hodet kommer over kanten på setet, eller at selene ikke starter ved skulderhøyde men begynner nedpå ryggen.

Jeg har ei venninne som har ei datter som er nesten 16 mnd , men hun er litt mindre enn Sandra og bruker fortsatt sete nr 1. De har et Acta Craco sete.

Høyde hadde også blitt feil. For noen med lange bein kan bruke setet lenger enn de med lang overkropp. Har hørt at du må bytte setet når toppen av ørene kommer opp til kanten på setet.

Jeg har lånt bort brio primo setet vårt til en venninne. Og hun bruker det på sin 20mnd gamle unge... Men da jeg hadde det, syns jeg det ble trangt allerede ved 10mnd. (:men hun har større unger enn meg......forstå det den som kan:)

Back
Topp