Brio Go vs. Bugaboo?

Blossom

Andre møte med forumet
Er på utkikk etter en god bagvogn til jenten min som straks kommer emoticon

Tenker å bruke min Phil&teds explorer når begge barna er med, men skulle veldig gjerne hatt en god og lett bagvogn/trille i tillegg.

Hvilken vogn ville du valgt? Hvilken begrunnelse har du for valget?

Jeg ville valgt Brio Go og det gjorde jeg også. Du skriver bagvogn og som bagvogn er Brioen genial! Som jeg savner den tiden. Kunne aldri tenkt meg å hatt Bugaboo som bagvogn. Sportsvogn derimot er det motsatt. Tror Bugaboo slår Go da.

Utdyping:
Altså, bagen på Brio Go er veldig høyt oppe. Dette var kjempegreit da hun var baby for den var i perfekt høyde i forhold til å ta henne opp og legge henne ned. Hun ville kun ligge i vogna si de første 3 månedene, så bagvogna var godt brukt for å si det sånn.
Vognen snur på en femøring. Det er helt utrolig hvor smidig og enkel den er, og i tillegg har den fantastisk fjæring. Understellet er latterlig enkelt å slå sammen og opp igjen. På barselstreff der folk parkerte understellene sine utenfor og det ikke var plass til min slo jeg bare det sammen og satte det opp mot en vegg eller mellom to vogner. Da jeg skulle bruke det kunne jeg slå det opp med en hånd og bare sette bagen på. Festet for bagdel var også helt ubeskrivelig bra.

I og med at bagen kom så høyt opp var det ikke bære- eller plassproblem som hindret deg på shopping. "Handlekurven" under er stoooor!

Jeg har nesten lyst på en baby til, bare så jeg kan få bruke Brio Go som bagvogn igjen. Vi er ikke misfornøyd med den nå som sportsvogn, tvert i mot, men jeg synes den er definitivt best som bagvogn. emoticon

Jeg hadde brio go og venninnen min hadde bugaboo. Hadde valgt brio igjen, kjempefornøyd med den.

Jeg har ikke prøvd bugaboo men vi har brio go og er kjempe fornøyd med den både som bagvogn og sportsvogn. Vi har aldri hatt noe behov for noe annen vogn og sønnen vår er nå 16mnd

Har bugaboo og er fornøyd med den , både bagdelen og sportsdelen..

Elis84 skrev:
Jeg har ikke prøvd bugaboo men vi har brio go og er kjempe fornøyd med den både som bagvogn og sportsvogn. Vi har aldri hatt noe behov for noe annen vogn og sønnen vår er nå 16mnd

Signerer alt, bortsett fra at gutten vår er akkurat fylt 1 år.

Vi vurderte begge to vi også, men jeg synes Bugabooen virker så spinkel i forhold til Go. Tror ikke den er i nærheten av å ha den gode fjæringa som briovogna har hvertfall. Ville aldri bytta bort vogna mi :)

Vi valgte Brio Go og er strålende fornøyd med detemoticon Jeg synes bugaboo`en ser litt rar ut med de kjempesmå hjulene foran og dessuten synes jeg sportsdelen er alt for liten til å vare spesielt lenge. Det eneste jeg synes er bedre med bugaboo`en framfor Go er at den har lufthjul og mulighet for lufthjul på framhjulene. 

Jeg har ingen erfaring med Brio Go, men jeg har bugaboo cameleon og elsker denemoticon Bagen er kjempestor, og er veldig enkel å ta av og på. Når babyen begynner å ville se kan man vippe bagen et hakk så h*n får sett litt. Supert når babyen er i perioden midt mellom med bag og sportsvogn.

Som sportsvogn er den også helt super. Jenta mi på 7mnd sitter og ligger helt fantastisk i den! Genialt at sittedelen kan taes av like lett som bagen. Hvis hun får sola i øynene kan jeg klikke av og snu sittedelen på 2sek. Vogna er smal og veldig lett å manøvrere, så den kommer seg frem i de trangeste butikker. På cafeer kan vogna settes helt inntil bordet og brukes som en stol. Sittedelen kan også taes av og brukes som en stol på gulvet.

Med vinterhjulene kom vogna seg fram over alt i vinter, og siden den er så lett kunne jeg bare løfte den over de verste brøytekantene. Det eneste jeg savner på vogna er at den blir litt stiv med vinterhjulene, så jeg synes at det ristet litt mye på vinterføre. Sittedelen er litt liten, så jeg vet ikke om den vil holde hele vognperioden. Men bortsett fra det synes jeg det er en helt perfekt vogn som ser fantastisk ut!

Back
Topp