bringerbærkapsler

Dina25

Glad i forumet
noen som bruker dem? tatt dem i to dager nå jeg...[:D] skal jo være effektive de har jeg hørt..... har ca ni uker igjen men husker ikke når man egenlig skulle ha begynt på dem da, kanskje noen her vet[:)] !! ellers ingenting å klage på, handlet helt utrolig mye i dag.... er jo 70 og 50 prosent på det meste... har utrolig stor mage fått så ingen klær passer lenger..... lurer på når den første babyen her inne kommer jeg[:D] kniper litt til jeg da he he

Jeg har kjøpt sånne kapsler, men skal ikke begynne på de på en god del uker. Nå står de pent i skapet og venter på meg, og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg sikkert til å glemme de helt når den tid kommer. [8D] Men har satt huskelapp på mobilen som sier i fra når jeg skal begynne å ta de. *flinke meg* [:D]

Kanskje ta det etter hvert jeg også da!!![:)] Vil ikke revne..!!!^

Å nå har jeg fått tre stjerner,...jeee[:D][:D]

jaja da er jeg noen uker for tidlig da men gjør det noe da tru....[&:] er vel ikke stor sjanse for ar fødselen skal starte for tidlig håper jeg... kunne vist få en del kynnere også men ikke kjent noe enda... [:D] om det skulle komme de helt sinnsyke mensensmertene som sist gang så slutter jeg nok raskt med de pillene ja.... er til å spy av

i helsekosten kjøpte jeg dem, en smule dyre syntes jeg så får håpe de er effektive da[:D]

Du kan risikere å sette i gang fødselen alt for tidlig, ja. Så jeg ville nok ventet litt med å ta de eller i det minste ikke ta full 'dose' av dem. [8|]

jeg hørte at sånt har blitt brukt i mange år, teen og slikt.... hadde vel vært litt rart om det skulle være farlig for fosteret og det ikke har blitt sagt noe eller skrevet noe om det...  det meste er jo ikke bra da[&:] det er allefall ikke noe nytt som har dukket opp nå, jordmødrene må jo vite om slikt er farlig mener jeg[:)]

lest litt på nett om de kapslene,sto veldig mye forskjellig.. noen har brukt dem allerede tre måneder før og noen har ventet litt lenger. sto ikke noe om at de er farlige fopr fosteret allefall.. føler meg litt tryggere jeg allefall....[:D] vil jo ikke risikere noe

Et anna stalltips førr å forebygge revning e vist å massere mellomkjøttet med jordnøttolje morge og kveld i ca.1 min. Man kan vist starte med denne pussige aktiviteten rundt uke 35.. [:D]

Ellers e noen av sykehusan i landet (jordmødrene bedre sagt) med i et finnsk prosjekt der de har henta en gammel teknikk fram fra glemselen, ved å løfte bekkenet til den fødene en tanke (sett at man føde på rygg) minskes revne-prosenten enormt. Gammel teknikk som har forsvunnet ut av den norske læreboka, men finnan har vist vært bedre på å holde på gammel "kjærring" kunnskap.. I allefall, vellykka e det vist [:)]

snoket nettopp innpå juliforumet og en hadde akkurat fått, jordmoren hadde brukt den finske teknikken så hun slapp å revne og måtte sy bare et sting eller noe...  spørs jo på hvem som tar imot barnet da, sydde et pyntesting sist gang men behøver ikke å være så heldig denne gangen da[&:]

ORIGINAL: Dina25

snoket nettopp innpå juliforumet og en hadde akkurat fått, jordmoren hadde brukt den finske teknikken så hun slapp å revne og måtte sy bare et sting eller noe... spørs jo på hvem som tar imot barnet da, sydde et pyntesting sist gang men behøver ikke å være så heldig denne gangen da[&:]

Har din fødeavdeling journalskriving på sykehuset? Eller så e dette noe du kan nevne når du skal på en eventuell omvisning (vet ikke ka slags praksis div sykehus har) eller til jordmora di [:)] Noen e uheldigere enn andre, kroppen e laga førr å føde, så vi krysse fingran førr at kroppen å Bollen samarbeide når den tid kommer..

bare ikke babyen er rundt 5 kilo så får man vel håpe at den glir ut sånn pent ut vel[:D] sist gang holdt jeg på i 2 døgn så de jordmødrene kom og gikk, hadde aldri sett de to som kom på vakt da jeg skulle presse....  litt kjedelig, føler jo litt trygghet med de man er vane med.... skal nok hinte se

Bringebærkapsler skal være helt trygt i anbefalte doser. Det Sicily skrev om var at det ikke er trygt å ta for mye av det - men det gjelder vel ALT, egentlig...
I tillegg anbefales det ikke å ta dem før uke 35 - 36, men heller ikke å starte ETTER uke 36, for da rekker de ikke å ha effekt... [8D]
Så ja, er litt forvirrende, men vær forsiktig med å ta dem for tidlig - skal jo hjelpe til med modning og slikt, og du vil jo ikke sette i gang ting alt for tidlig. [&:]
*sniker seg tilbake til sitt eget forum*

hmmm.... det må jeg kjøpe. visste ikke om det jeg... hehe, hvem har vel lyst til å revne....[&:][8D][;)]

Back
Topp