Bringebærkapsler...

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Tenkte jeg skulle begynne å ta bringebærkapsel for å forberede livmor og skjede på fødsel. Ser på pakken at man skal ta 2 kapsler 3 ganger daglig og syntes det hørtes så fryktelig mye ut...noen som har erfaring med slike kapsler/har prøvd det før??? 

Jeg skal ta kapsler denne gangen.
Forrige gang prøvde jeg meg på bringebærblad-te, men den skal du jo drikke 3 til 4 ganger daglig mot slutten og DET ble for mye for meg :P

Heisann :-)

Jeg har en god del venninner som sverget til dette og mener det er effektivt, mener det skal stemme med et antallet du skriver. :-)

da får jeg bare pakke innpå med kapsler, regnet meg fram til at en 100pk vil vare i 16 dager og det koster 200kr for pakken så det blir jo litt dyrt siden jeg må bruke to pakker...menmen, er verdt det hvis det kan gjøre kroppen klar og kanskje bidra å redusere eventuell revning.  
ho på helsekosten sa for øvrig at ho anbefalte at man fortsatte med kapslene ei uke eller to etter fødselen da det skulle hjelpe på å trekke livmora "opp" og sammen igjen! 

Har ingen erfaring med det

Jeg tok disse herlige kapslene sist. Gulpa bringebærblad de fem siste ukene (gikk to uker over). Jeg hadde tro på at det kanskje skulle hjelpe til med å sette igang jeg da.. Den gang ei! Måtte bli satt igang på sykehuset for at denne livmora skulle begynne å jobbe :/ denne gangen gidder jeg ikke ta kapsler.. Jeg revna ikke noe da, vel og merke.. Så kan jo hende de egentlig hjalp? Lite dokumentert effekt i hvertfall! Lykke til (de smaker pyton) :p

FlaksiMummy skrev:
Jeg tok disse herlige kapslene sist. Gulpa bringebærblad de fem siste ukene (gikk to uker over). Jeg hadde tro på at det kanskje skulle hjelpe til med å sette igang jeg da.. Den gang ei! Måtte bli satt igang på sykehuset for at denne livmora skulle begynne å jobbe :/ denne gangen gidder jeg ikke ta kapsler.. Jeg revna ikke noe da, vel og merke.. Så kan jo hende de egentlig hjalp? Lite dokumentert effekt i hvertfall! Lykke til (de smaker pyton) :p

Men det skal vel ikke egentlig sette i gang kroppen tidligere enn den ville startet av seg selv?
Jeg trodde poenget var å klargjøre livmor og slikt til fødsel? At det kan være med på at fødselen går lettere når den starter (av seg selv) og minske blødninger samt hjelpe på at livmoren trekker seg greit tilbake?

Fru H skrev:

FlaksiMummy skrev:

Men det skal vel ikke egentlig sette i gang kroppen tidligere enn den ville startet av seg selv?
Jeg trodde poenget var å klargjøre livmor og slikt til fødsel? At det kan være med på at fødselen går lettere når den starter (av seg selv) og minske blødninger samt hjelpe på at livmoren trekker seg greit tilbake?

Det kan godt hende det altså :) jeg har lite sammenligningsgrunnlag.. Kan heller uttale meg om det er noen forskjell etter denne gangen! ..og det skader jo garantert ikke å ta dem :) hva med sånn kobberkrem å smøre nedentil? Er det noen som har prøvd det?

Smurte aldri noe sist jeg. 
Men jeg endte med ks sist, så jeg kan heller ikke si noe om hvordan det fungerer å ikke ta kapsler eller smøre

jeg har startet på kapslene for 3 dager siden. Tar 2-3 stk. 2 ganger daglig.. :)

:-) Håper det hjelper så fødselen går raskere enn sist!
Måtte klippe sist ( AUUUU!!!) så jeg HÅPER dette hjelper noe..

Når bør man egentlig begynne på disse kapslene?
Jeg nærmer meg tre uker til termin, så det er kanskje for sent å begynne nå???

Eg hoppar inn og svarar ;p

Eg tok sist, både kapslar og drakk heimelaga bringebær-blad-te ;)

Fødselen tok 4 timar og utan ei einaste rift ;)

Eg har trua på det, og skal ta nestegong også :)

Fru H skrev:

FlaksiMummy skrev:

det stemmer at de skal ikke gjøre at fødselen startet noe tidligere men hjelpe livmora med å gjøre jobben sin lettere når fødselen står på, forhindre rifter og gjøre renselsesprosessen etterpå kortere/lettere. Tenkte det var verdt et forsøk, de smaker jo ingenting for svelger de med vann. Smører/masserer for øvrig også nedentil med Weleda sin fødselsforberedende olje 3-4 ganger i uken...er ganske bekymra for rifter så gjør alt jeg kan for å forhindre dem...også har jeg myyye tid til å pleie kropp og svangerskap om dagen 

MinMageboer skrev:

det står bare at det brukes i slutten av svangerskapet, så det skader iallfall ikke om du vil begynne å bruke det nå! ;-)

Jeg tok bringebærkapsler fra uke 36 sist. Fikk ikke noe lettere fødsel akkurat, og revnet en god del... men livmoren trakk seg fort og godt tilbake etterpå. Vet ikke om det var noen sammenheng. Har noen igjen fra forrige gang, så kommer nok til å bruke opp de denne gangen ;-)

Marian87 skrev:

MinMageboer skrev:

det står bare at det brukes i slutten av svangerskapet, så det skader iallfall ikke om du vil begynne å bruke det nå! ;-)

Jeg har brukt dem en ukes tid nå, men kjenner absolutt ingen forskjell! Er til og med like "kynnefri" som jeg har vært hele tiden. Og nå er det bare to uker igjen!!!!!

MinMageboer skrev:

Marian87 skrev:

MinMageboer skrev:

Jeg har brukt dem en ukes tid nå, men kjenner absolutt ingen forskjell! Er til og med like "kynnefri" som jeg har vært hele tiden. Og nå er det bare to uker igjen!!!!!

jeg tror ikke det er meninga at man skal merke noe til at man bruker de, virkningen kommer vel eventuelt under selve fødselen og i tiden etterpå. De skal hjelpe på å trekke livmora sammen under og etter fødselen, samt gjøre huden mer tøyelig nedentil slik at man ikke revner like fort. 

Back
Topp