Bringebærbladkapsler???

Trur jeg tok de sist, husker ikke om jeg rakk å begynne på de eller ikke.(fødte ca 13 dager før termin)

Var hos JM igår og hun sa jeg fint kunne begynne på de etter uke 37, og det var det hun hadde mest trua på av "kjerringråd og tips"

Tenkte å kjøpe noen imorra el no :)

Jeg brukte det forrige gang.
Hadde en enkel og grei fødsel med lite blødninger. Jeg skal ta det for sikkerhetsskyld denne gangen også ;)

Tror jeg prøvde det med førstemann som er den eneste av mine 3 jeg har gått over termin med. :P

Kan noen forklare litt mer om dette? :-) prøvde å spørre min jordmor, men hun er så gammeldags av seg og ble nesten litt sur for at jeg spurte.. Hun mente det var unødvendig, og lite forskning rundt.

Kan noen forklare litt mer om dette? :) prøvde å spørre min jordmor, men hun er så gammeldags av seg og ble nesten litt sur for at jeg spurte.. Hun mente det var unødvendig, og lite forskning rundt.

Har aldri prøvd det selv, men tror det strides litt om det har noen funksjon eller ikke pga lite forskning. Leste en artikkel (men finner den ikke igjen) fra FHI som ikke anbefalte det pga lite forskning. Stod ingen ting om at det var skadelig eller noe sånt, men det var vel ingen forskning/bevis for at det hadde effekt som var bakgrunnen for at de mente det ikke var noen hensikt... på den andre siden betyr jo det også at det ikke er forskning for å underbygge om det faltisk fungerer. Så er jo ikke så godt å si!
Helt sikkert flere med erfaring her som kan gi noen tips:)

Jeg tok de sist og hadde en rask og "enkel" fødsel nesten to uker før termin :) Vet jo selvsagt ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde tatt de, men kommer til å prøve denne gangen også :) Var også på modningsakupunktur og fikk tatt andre behandlingen dagen før snuppa kom, det og skal prøves denne gangen her :) Alt gikk så veldig fint med førstemann så tør ikke å gjøre noe annerledes denne gangen :p

De skal styrke livmoren :) siden livmoren er en muskel, så kan det være med på å gi en mer effektiv fødsel pga mer effektive rier :)

Back
Topp