Bringebærbladkapsel

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Har noen av dere begynt å ta bringebærbladkapsler?

Jeg har tatt de begge gangene (husker ikke når jeg starta de to andre gangene), men har hatt enkle fødsler og ikke revna noe. Med førstemann måtte jeg sy 2-3 pyntesting, men med snuppa sydde jeg ingenting.
Så føler de har hatt god effekt på meg hvertfall [:)]

ja tok de sist og har begynt med den nå for en uke siden[:)]

Har egentlig ikke hørt så mye om det jeg.. Hva slags effekt har de?
Når kan man begynne på det da? [8|]

Niks.. Prøvde de litt sist, men etter at de bare ga meg masse maserier og tok fra meg nattesøvnen i 3 uker og det jeg leste om bringebærblad på nettet gikk de rett i søpla.

Dere begynner jo alt for tidlig også, da. Man skal ikke begynne før ca uke 35 pga de kan sette i gang fødselen.

Jupp.. Er nok lurt å prate med jordmor eller lege først hvertfall.. =)

Men ser forresten på alle sider på nettet at det kan tas de tre siste månedene i svangerskapet, så er vel ikke for tidlig nå =)

Min JM anbefalte at man ikke begynner før uke 35-36 siden de KAN sette i gang fødsel..

begynte å titte litt på nettet og fant dette:

Anbefalinger fra Apotek 1
  • Urinveisinfeksjoner hos gravide skal alltid vurderes av lege, da ubehandlet infeksjon kan forårsake for tidlig fødsel.
  • Ikke bruk naturmidler mot ødemer (hevelser) hvis du er gravid eller ammer.
  • Unngå bruk av planter som kan medføre sammentrekninger av livmoren. Eksempler på urter som kan påvirke livmoren eller tradisjonelt er blitt sett på som abortfremkallende er blant andre ringblomst, bringebærblad, jernurt, ryllik, hagtorn og matrem.
  • Hvis man ønsker å bruke et naturmiddel, anbefales kun kortvarig bruk i samråd med lege.
  • Bruk aldri høyere doser enn anbefalt for ikke-gravide

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet-og-amming/naturmidler-til-gravide-og-ammende

Men om jeg skal prøve sånn bringebær greier eller ikke, vet jeg ikke ennå.. men hvis jeg skal, vil jeg ikke begynne før uke 35/36.  [:)] 

Ja, ihvertfall på de sidene jeg har funnet.. Da er det gjerne nettsteder som selger sånne kapsler også, som skriver at de kan brukes de tre siste månedene. [&:] Merkelig at de skriver det hvis det kan sette i gang fødsel! Skummelt..

var på helsekosten i dag og snakket med hun som jobbet det (detvikert som hun kunne litt om ting, ikke bare hadde denne jobben som en ekstra jobb ;) ) og hun sa at hun ikke anbefalte at man begynte før 4 uker før termin, hun sa også at hun ikke anbefalte å ta de uten at dette var i samråd med jordmor... Så jeg skal vente hvertfall....

ORIGINAL: Maibaby10

var på helsekosten i dag og snakket med hun som jobbet det (detvikert som hun kunne litt om ting, ikke bare hadde denne jobben som en ekstra jobb ;) ) og hun sa at hun ikke anbefalte at man begynte før 4 uker før termin, hun sa også at hun ikke anbefalte å ta de uten at dette var i samråd med jordmor... Så jeg skal vente hvertfall....

Da er det nok lurt å vente til uke 36 ja [:)]

Ja, jeg begynte på de for en uke siden i uke 32. Tar 2 morgen og 2 kveld. Gjorde det samme sist, men da ble det ks så vet ikke om effekten.

ORIGINAL: Frustrert Frue

I bruksanvisninga til de bringebærkapslene jeg kjøpte på helsekosten her så står det at de skal tas fra 2 mnd før termin. Så jeg begynte i uke 32

ORIGINAL: civciv

I bruksanvisninga til de bringebærkapslene jeg kjøpte på helsekosten her så står det at de skal tas fra 2 mnd før termin. Så jeg begynte i uke 32

Okey, hmm.....kanskje det bare er å begynne litt forsiktig da [:)]
Spennende.....!!! Ikke lenge igjen til termin heller nå [:D]

ORIGINAL: civciv

Okey, hmm.....kanskje det bare er å begynne litt forsiktig da [:)]
Spennende.....!!! Ikke lenge igjen til termin heller nå [:D]

Går fort nå mot mål. [;)] Jeg begynte jeg siden det sto 2 mnd før.[:)]

Back
Topp