Bringebærblad !?

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg var på en helsekost butikk i dag og skulle kjøpe amme te, også tenkte jeg at jeg skulle høre om de hadde noe som kunne "hjelpe" fødselen i gang :)

Hun dama i butikken anbefalte meg da bringebærblad i kappsler....jeg kjøpte med meg en boks. :)

Men jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette?
Det er vell ikke skadelig på noe måte, siden det er 100% naturlig...

Jeg velger å la vær, men det er sikkert ikke noe farlig. 
Det finnes mye innen naturmedisin som leger o.l. er skeptiske til og dette er et av produktene jeg har lest både og om. 

Jeg velger å la vær, men det er sikkert ikke noe farlig. 
Det finnes mye innen naturmedisin som leger o.l. er skeptiske til og dette er et av produktene jeg har lest både og om. 

Jeg har lest litt rundt på nette, og det noe negativt og noe positivt....
Hun på helsekosten sa at det skulle hjelpe fødselen og at man kan ta de etter fødsel også for at livmoren skal trekke seg raskere sammen igjen.

også skulle det vist hjelpe på ammingen også.

Jeg har tatt 2 stk (anbefalt dose var 2-3 stk 2 ganger daglig)
Så får se hva som skjer!

Jeg drakk te'en forrige gang, men gadd ikke denne gangen. Sies at kapslene er mer effektive, men jeg kom meg ikke avgårde og fikk kjøpt - og nå er det så kort tid igjen at jeg gidder ikke :P

Jeg tok 3 kapsler 2 ganger daglig ca 3-4 uker før fødsel. Fødselen startet 10 dager før tiden og hadde en veldig fin fødsel. Måtte ikke klippe/ revnet ingen ting. I mitt første svangerskap varte fødselen mye lenger og den var veldig mye tøffere, klippe måtte jeg også.. :( Vet ikke om det er bringebærblad- kapslene som er skyld i dette, men blir jeg gravid igjen en gang skal jeg ta det igjen.. Tilfelle de er grunnen ;) Skal man ha full virkning av et så tror jeg man må ta et en visst tid fød fødsel :-)

Ja, jeg har hørt at man skal ta de en god tid før termin...men jeg viste ikke om disse kappslene før nå...så jeg tenkte at det skader sikkert ikke å ta de de siste dagene før fødselen :)

jeg tok kapslene i et par-tre uker! fødselen startet 15 dager før tiden(!!!), varte bare i 7 timer fra første rie til hun var ute (førstegangsfødende), sydde bare to sting, OG magen forsvant nesten på dagen fordi livmora trakk seg så fort sammen! Så jeg er superfornøyd!!! Om det er kapslene som gjorde at alt gikk så strøkent vet jeg jo ikke, men tror ikke de gjorde noen skade iallfall! 

Jeg og tar disse kapslene. Er jo vanskelig å se om de har noen virkning, men jeg har litt angst for å revne/klippes så jeg tenkte å forebygge om jeg kunne. Olje har jeg ikke fått kjøpt meg, men det får bare være... Tviler på de setter igang fødselen noe spesielt mye da, men i heftet på helsekosten sto det at det skulle virke styrkende på livmor og bekken. Jeg er veldig spent på fødselen nå kjenner jeg :)

Back
Topp