Bringebærblad te

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Hallo!
Enda en stund til termin her, men kom over denne urteteen som visstnok skal være bra i svangerskapet. Noen som har erfaring fra tidligere med å drikke denne teen?

Eventuelt hva annet kan gjøre fødsel lettere/ bedre? BA8B7CA7-A3C5-45B1-9FBC-892DB995EA53.png
 
Dadler; type 6 stk hver dag fra uke 36, skal visstnok kunne gi kortere fødselsforløp og øke sjansen for å føde nærmest mulig termin. Har visstnok en faktisk effekt, da flere studier sier så. Men skal da altså opp i 6stk i fire uker.

Om bringebærblad te, skriver Sunkost;
Screenshot_2023-03-19-19-18-50-56_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Forøvrig er det artikler som skriver at man burde vise forsiktighet med alt av urter under svangerskap, i alle fall om man greier seg uten. Tenker det er mer førevar greie, dog. Advares dog om, fra enkelte kilder, at bringebærblad te kan virke livmorsammentrekkende; og derfor advares mot.

Urtekildens leksikon skriver;
Screenshot_2023-03-19-19-23-02-50_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Jeg selv prøvde ikke forrige gang pga det med at det kunne gi KORTERE fødsler.
Litt i stuss på om jeg skal prøve denne gang, men burde da altså helst ha passert tredje trimester først, da.
 
Dadler; type 6 stk hver dag fra uke 36, skal visstnok kunne gi kortere fødselsforløp og øke sjansen for å føde nærmest mulig termin. Har visstnok en faktisk effekt, da flere studier sier så. Men skal da altså opp i 6stk i fire uker.

Om bringebærblad te, skriver Sunkost;
Vis vedlegget 401459

Forøvrig er det artikler som skriver at man burde vise forsiktighet med alt av urter under svangerskap, i alle fall om man greier seg uten. Tenker det er mer førevar greie, dog. Advares dog om, fra enkelte kilder, at bringebærblad te kan virke livmorsammentrekkende; og derfor advares mot.

Urtekildens leksikon skriver;
Vis vedlegget 401463

Jeg selv prøvde ikke forrige gang pga det med at det kunne gi KORTERE fødsler.
Litt i stuss på om jeg skal prøve denne gang, men burde da altså helst ha passert tredje trimester først, da.
Ser du har funnet mer info enn jeg kom over selv, så tusen takk for det! Tanken var å vente til minimum uke 28+0 uansett, og kanskje enda lengre. Dadler har jeg ikke hørt om, men skal se hva som går der. Funker det å spise 6 stk med bacon hver dag tro?
 
Ser du har funnet mer info enn jeg kom over selv, så tusen takk for det! Tanken var å vente til minimum uke 28+0 uansett, og kanskje enda lengre. Dadler har jeg ikke hørt om, men skal se hva som går der. Funker det å spise 6 stk med bacon hver dag tro?

Det gjør det sikkert; tror ikke de MÅTTE være rå, så.
Og bacondadler går i ned! Det er så godt..!
 
Det gjør det sikkert; tror ikke de MÅTTE være rå, så.
Og bacondadler går i ned! Det er så godt..!
Ja det jeg au tenkte. Ser ikke for meg at rene dadler smaker godt :woot:
 
Jeg har en venninne fra India som forteller at de har lang tradisjon med å drikke bringebærblad te på slutten av menstruasjon, etter fødsel og under/etter spontanabort for sammentrekninger og raskere tømming av livmor. Jeg ville vært litt forsiktig med generell bruk av urter i svangerskapet, og i sær urter som har en uviss og lite dokumentert virkning på våre reproduserende organer. Jeg kommer nok til å drikke denne teen etter fødsel nettopp på bakgrunn av min venninnes viten rundt urtebruk men utviser generell varsomhet rundt slike ting nå som jeg er gravid, ihvertfall denne teen. Best å være på den sikre siden, lykke til :)
 
Back
Topp