Bringebærblad-kapsler

Trollmorharsovnet

Forelsket i forumet
Noen Som har erfaring med det? Positivt /negativt? søkte på det her men i appen er det ihvertfall null resultater på det søket, så prøver lykken her istedet :)

Jeg har tatt Bringebærbladkapsler og tatt modningsakupunktur begge de to forrige gangene. Jeg har hatt effektive og gode rier, kommet godt i gang uten å gå lenge og vente på å komme i aktiv fødsel eller komme videre i fødsel.

Brinhebærkapslene sies jo skal gi ca dette, så jeg tør ikke gjøre noe annet denne gangen heller. Jeg vet jo ikke om det er slik at kroppen min jobber effektivt under fødselen eller om det er kapslene, men jeg tør ikke gamble på det så tar denne gangen også :) Fikk de anbefalt av jordmor første gang :) Begynte vel uke 32 ca og følger dosering på boksen.

Jeg har kjøpt de inn, mener det var noen som skrev litt om dem inne på skjult? Skal begynne å ta dem denne uken tenkte jeg :) De skal visst hjelpe både på raskere fremgang i fødselen og at livmoren trekker seg raskere tilbake etter fødselen. Tenker at det ikke skader å prøve!

Skal forsøke dette jeg og. Kjøpes på helsekost går jeg ut i fra?

Jeg begynte med de i uke 32. Kjøpte på helsekost butikk.
Jeg brukte de ikke med nr 1, og fikk 4 sting.
Ned nr 2 brukte jeg de og fikk 0 sting og livmora hadde trukket seg helt tilbake før jeg dro fra sykehuset.
Om de bidro til at jeg ikke fikk rift tørr jeg ikke si no på, men at de hjalp livmora å trekke seg tilbake er jeg sikker på:)
Men vær forberedt på etterrier, for jeg fikk sterke og mye etterrier siden de hjelper til med sammentrekninger.

Jeg begynte med de i uke 32. Kjøpte på helsekost butikk.
Jeg brukte de ikke med nr 1, og fikk 4 sting.
Ned nr 2 brukte jeg de og fikk 0 sting og livmora hadde trukket seg helt tilbake før jeg dro fra sykehuset.
Om de bidro til at jeg ikke fikk rift tørr jeg ikke si no på, men at de hjalp livmora å trekke seg tilbake er jeg sikker på:)
Men vær forberedt på etterrier, for jeg fikk sterke og mye etterrier siden de hjelper til med sammentrekninger.

Jeg tror ikke noe kan forberede meg på etterrier [emoji28][emoji28] men tok du de lenge etter fødsel også?

Jeg tror ikke noe kan forberede meg på etterrier [emoji28][emoji28] men tok du de lenge etter fødsel også?

Ho som sjekka meg sa bare at det var ikke rart jeg gikk å henta meg parasett og Ibux stadig vekk, for ho ble overraska over hvor fort livmora hadde trukket seg tilbake. Ikke rart jeg hadde vondt sa ho[emoji12]
Nå er det nr 3, og etterrier blir værre for hver fødsel sier de, så nå har jeg parasett og Ibux klart[emoji12]
Jeg tok bare kapsler til det ble tomt i boksen, så gjør det denne gangen også[emoji5] sist hadde jeg igjen kapsler nok til underkant av en uke..

Husker dette ble snakket om sist jeg gikk gravid. Men forsøkte det ikke da, skeptisk... men jeg tenker nå... tja, hvorfor ikke prøve. Kanskje litt sent å starte med det i uke 35+, men det mest er greit å teste ut vel :)

Dumt spm [emoji85]: Hvordan lager du det?!? Hørtes herlig ut [emoji7]

Det er da ikke et dumt spørsmål :) Jeg lager store mengder av gangen som jeg setter i kjøleskapet.
Bruker denne: https://www.med24.no/bringebaerblad-oe-100-gram

Har ønsket mengde av løsvekt teen i en stor presskanne og fyller på med kokende vann. Så lar jeg det trekke i 5-10 minutter før jeg presser den. Har noen skvis med fersk sitron og en teskje eller to med honning i flasken jeg lager den i(bruker trakt) og så heller jeg den ferdige teen over på flasken. Lar den avkjøles litt på benken før jeg setter den i kjøleskapet i et par timer og der står den til det er drukket opp. Pleier å servere med sitronskiver og isbiter som du ser :) Leskende og digg :D

IMG_8650.jpg

Har faktisk gått til innkjøp av slike kapsler, fy søren de er vonde og svelge og lukter dritt... har te også, men vet ikke om det er den riktige teen, skulle i alle fall inneholder blant annet bringbær blader etc

Har ikke prøvd det, men synes det hadde vært interessant å prøve og se om det gir noe utslag. Får nok gå til innkjøp :-)

Dere som tar kapsler, hvor mange tar dere hver dag? Og er det poeng i å ta de etter fødsel dersom man har flere igjen da?

Dere som tar kapsler, hvor mange tar dere hver dag? Og er det poeng i å ta de etter fødsel dersom man har flere igjen da?

Jeg tar to om morgen og to om kvelden pr. nå. Tenkte å øke til tre om morgen og tre om kvelden når jeg går ut i permisjon om en ukes tid. Har forstått det sånn at man kan/bør fortsette å ta etter fødselen om man har flere igjen, da det hjelper med å få alt til å trekke seg sammen :)

Dere som drikker te, hvor mye drikker dere?
En kopp er vel kanskje litt lite?
Har laget iste nå, så får jeg til å drikke mere også

Back
Topp