Ingen blodprøve planlagt, tester om en ukeSå godt at du fikk en koselig kveld igår etter dårlig stemning i heimenNår skal du ta blodprøven? Når tenker du å teste etter innsett? Lurer på når jeg skal teste meg.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen blodprøve planlagt, tester om en ukeSå godt at du fikk en koselig kveld igår etter dårlig stemning i heimenNår skal du ta blodprøven? Når tenker du å teste etter innsett? Lurer på når jeg skal teste meg.

Det blir spennendeIngen blodprøve planlagt, tester om en uke![]()
Tok sprøyta på kvelden onsdag 8. januar, så er 12 dager siden, så den er garantert ute av systemetSå bra det ble en koselig dag til tross!
Er såå spent på deg! Imponert over det du klarer holde seg unna testene![]()
Hvor mange dager etter sprøyta nå?
Stilte meg på vekta i morges, og det merkes at jeg har spist mye god mat i det siste! Så første mål for uka er å lage meg en plan for middager, og handle inn frukt og grønt til når jeg blir småfysen! Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt, men vil snu tilbake kostholdet til sånn det var før jul! Da får jeg så mye mer energi
Fint å ha et konkret mål også, for jeg er glad i å lage mat, det bare blir ork når man ikke har planlagt, og da tyr jeg så ofte til enkle løsninger som ikke nødvendigvis er det som er best for kroppen!

Åh, det var lurt! Med kor! Noe som bare er dittCD 23, 10 DPO, 5 DPT, PP 8, IVF runde 1
Innser at jeg må prøve mitt aller beste å være positiv! For ellers blir uka grusomt langStilte meg på vekta i morges, og det merkes at jeg har spist mye god mat i det siste! Så første mål for uka er å lage meg en plan for middager, og handle inn frukt og grønt til når jeg blir småfysen! Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt, men vil snu tilbake kostholdet til sånn det var før jul! Da får jeg så mye mer energi
Fint å ha et konkret mål også, for jeg er glad i å lage mat, det bare blir ork når man ikke har planlagt, og da tyr jeg så ofte til enkle løsninger som ikke nødvendigvis er det som er best for kroppen!
Har som nevnt hatt en del murringer, MEN det er ikke kjempeintenst faktisk, så kan jo være litt håp i det også! I dag merker jeg stølhet i korsryggen, men det tror jeg faktisk kommer av sengekosen natt til søndag, for da ble det en del tøying og bøying
Uansett… Symptomer så langt:
- Murringer
- Ømme pupper
- EKSTREMT TRØTT
- Drømmer mye
- Tisser oftere
- Kvalm litt av og på, spesielt på kveld
Dette er jo alle symptomer som er å forvente uansett om man er gravid eller ikke, men synes det er fint å notere det ned! Mye mer ømt i brystpartiet enn det det bruker, men så har ikke jeg brukt BH på flere uker heller, så kan være det er den som strammer litt og får dem til å føles ømme
Så har jeg meldt meg på kor! Jeg har sunget i alle år, men har lagt det litt på hylla etter jeg fikk barn. Nå kjenner jeg behov for å gjøre noe for meg selv, og ikke bare for alle andre, så mor i huset skal være ALENE (med andre da, men uten noen av mine som maser) 3 timer hver torsdag, og det blir så godt! Tror det gjør godt i prosessen vi er i også, uavhengig av om det klaffer eller ikke (vi satser på klaff!), så har jeg noe å gå til som er bare mitt.![]()
Så ikke noe mer til søsken, og h*n har ikke spurt heller, så da er det greitÅh, det var lurt! Med kor! Noe som bare er ditt
Hvordan har dere forresten pratet med slekta om forsøket videre? Ble det til at dere bare sa det til foreldrene?

Sjekket tidligere måneder, og har ikke brukt å være så øm over lenger tid, men behøver ikke bety noe siden dette er en litt rar syklus! Jeg er fortsatt stuptrøtt omtrent hele tiden, og drømmer rare drømmer som jeg ikke husker etterpå. Tisser hele tiden, men det gjør jeg jo til vanlig i lutealfasen også, så tror det er progresteronet! 
Dette kan jo også bare være progresteronen, men bruker ikke være kvalm flere dager på rad!

CD 24, 11 DPO, 6 DPT, PP 8, IVF runde 1
Dagens oppdatering kommer ganske tidlig, men sitter på kontoret på jobben, og er så trøtt at jeg ikke klarer å holde en fornuftig tanke i hodet, så da tar jeg meg en 5-minutter og skriver her!
Nå er det mulig jeg overtenker her, og legger mer i ting, men skriver litt om symptomene mine her for egen dokumentasjon
Puppene er fortsatt ømme, men det er ikke så ubehagelig lenger siden jeg har gått over til sportsbh!Sjekket tidligere måneder, og har ikke brukt å være så øm over lenger tid, men behøver ikke bety noe siden dette er en litt rar syklus! Jeg er fortsatt stuptrøtt omtrent hele tiden, og drømmer rare drømmer som jeg ikke husker etterpå. Tisser hele tiden, men det gjør jeg jo til vanlig i lutealfasen også, så tror det er progresteronet!
De siste to dagene har jeg vært ekstra tett i nesa, og hatt litt skjørt tannkjøtt. Jeg blør lett i tannkjøttet til vanlig, men nå er det sånn at jeg kan komme borti med tunga bare, så smaker det blod… æsj… og når vi snakker æsj så lukter alt litt ekkelt… samboeren min sin ånde i går f.eks. var kvalmende, selv etter at han pusset tenner… jeg reagerer aldri på dårlig ånde, så det er litt rart! Så synes jeg alt lukter så mye på jobben… gangen lukter æsj, kjøkkenet lukter æsj, og sverger på at jeg LUKTER dosettet mitt med vitaminer som ligger langt unna meg… dere vet den fæle lukta av piller? Litt sånn støv-lukt blanda med… gammel olje?
Så er jeg kvalm… uggen både før og etter mat. Merker det spesielt om jeg ligger i ro, eller rett etter å ha våknet (enten på morgenen eller etter en dupp midt på dagen)Dette kan jo også bare være progresteronen, men bruker ikke være kvalm flere dager på rad!
Så er det murringene jeg har snakket om… greia er at det var faktisk bare den ene dagen jeg nevnte det… og det er litt utenom normen… murringer pleier å komme en uke før mens, og være litt sånn av og på over flere dager, og de kjennes! Nå hadde jeg litt intense murringer én dag, så har det bare vært litt ømt etter det… nesten så jeg har trent magemusklene liksom… og det VET jeg at jeg ikke har! Kjenner jeg er liksom støl om jeg ler eller strekker meg… godt tegn? Har bare fortsatt å tenkt at det er masse murringer og gått rett i kjelleren, men var jo bare den ene dagen
Som sagt så er det sikkert bare ønsketenkning eller resultat av støttemedisiner, men artig å dokumentere like vel![]()
Jeg tok første test 12 dpo sist og det var veldig deilig å slippe den "er det strek eller ikke-fasen"
Krysser alt for spire!!
La meg 20.30 i går (og sovna momentant) fordi TRØTT (og bittelitt sur på samboer også, men husker egentlig ikke hva jeg var sur for), og jeg våknet først kl 21.15 fordi telefonen til samboer ringte og lå på rommet. Gikk da for å tisse - sovnet momentant og drømte en hel film…. Så våknet jeg igjen 01.31 fordi jeg måtte tisse - sovnet momentant, og drømte sikkert to og en halv film… Våknet igjen 05.17 i panikk pga et eller annet i en drøm, måtte tisse - sovnet momentant igjen og drømte en film, og våknet i panikk igjen kl 06.39 fordi jeg begynte å blø i drømmen… lå i 10 timer og er helt utslitt Såååå glad for å våkne siste gangen og kjenne at jeg IKKE blødde! Det var bare en drøm! 

Aldri hatt bekkenplager, så aner ikke hvordan det føles ut… Stått og gått i hele dag på jobb i dag (blitt til sammen 14 000 skritt!) så nå skal jeg legge meg nedpå og bli nede til i morgen!
Embryologen sa at jeg kan presse og hoppe og nyse og hoste så mye jeg vil og det skal ikke ha noe å si, men jeg har så erfaring med at TR starter med nummer 2 at jeg stresser litt hver gang like vel
Samboeren bare flirer av meg, så jeg har allerede nå begynt å si «jeg dyrker organer, hva har du gjort i dag?», selv om jeg ikke vet om det er noen organer å dyrke inni der enda 
I går ble det innlegg rett og slett fordi det var lite nytt, OG jeg var opptatt hele dagen fra morgen til kveld…
Ene øyeblikket er jeg sikker på at det har gått, og så må jeg jekke meg selv ned fordi jeg ikke kan bli for gira, og så plutselig er jeg i kjelleren og tenker det absolutt ikke har gått…
Så har jeg MASSE utflod, men det kan jo også være pga Cyclogest…
Igjen, det har nok mye med støttemedisinene å gjøre om det ikke har klaffet, men det kan jo også rett og slett bety at spiren har festa seg og koser seg inni der! Tiden får vise..Kan ikke skjønne annet enn at dette skal gå veienCD 27, 14 DPO, 9 DPT, PP 8, IVF runde 1
Endelig fredag! Og ikke hvilken som helst fredag heller! Siste fredag før teste-dag!!![]()
I går ble det innlegg rett og slett fordi det var lite nytt, OG jeg var opptatt hele dagen fra morgen til kveld…
Men i dag er jeg her, og er så fornøyd med fine kurven min! Støttemedisinene har sikkert en finger med i spillet her, men temperaturen holder seg finfin og høy! Styra forøvrig noe voldsomt med FF for å få alt rett når det er IVF-syklus som registreres og jeg må override alt manuelt for at det skal stemme!
Ellers er jeg mer og mer spent for testinga på søndag… fallhøyden er SÅ stor!Ene øyeblikket er jeg sikker på at det har gått, og så må jeg jekke meg selv ned fordi jeg ikke kan bli for gira, og så plutselig er jeg i kjelleren og tenker det absolutt ikke har gått…
Symptomene er nå de samme som før:
- Ømme pupper
- Rennende nese
- Oppblåst
- Tisser ofte
- Drømmer mye
- TRØTT!
- I dag kom litt lett hodepine også, og det husker jeg faktisk jeg hadde med førstemann også!
Men tror jeg har begynt å bli vant til det, for glemmer liksom bort alle symptomene, men de er der om jeg kommer på det… litt sånn når du har vondt en plass og du er så vant til det at du ikke merker det med mindre du kjenner etter eller at det blir borteSå har jeg MASSE utflod, men det kan jo også være pga Cyclogest…
Mensen skulle vært her om dette hadde vært en vanlig syklus, men så langt ikke en dråpe blod å se! Ikke på papiret, ikke i trusa, og ikke oppi (må jo oppi to ganger om dagen med den hersens Cyclogesten)Igjen, det har nok mye med støttemedisinene å gjøre om det ikke har klaffet, men det kan jo også rett og slett bety at spiren har festa seg og koser seg inni der! Tiden får vise..
veldig spennende, alt ligger jo til rette for fulltreffer. Du er flink som holder testetrangen unna, selv jeg hadde testa på det tidspunktet (tror jeg testa 12 dpo)
Krysser det jeg kan for dere 
Kvalm og uggen i hele dag, murringer nå når jeg kom hjem og la meg nedpå, og kjennes ut som jeg begynner å bli syk.. sånn er det hver gang mensen kommer samme dag… Sleit jo med å lage og spise mat i dag (det er ikke så vanlig for meg da), men nå når jeg ligger i senga føles det mer som rett før mensen enn bare kvalm liksom…

Det tar vel noen dager er det du stopper får den kommer. Men du er gravid inntil det motsatte er bevist!
Det er ikke bedre å ta en test og se da? For din sjelefred, så du ikke går rundt og er lett deg av feil grunn 
Fikk faktisk beskjed på klinikken at det fint kunne komme blødninger selv om jeg tar progresteron, men skulle uansett fortsette og ta og vente til testdato og teste da for jeg slutter med det, men ser det er like mange som sier de ikke har begynt å blø som de som har det…Du vil ikke gå blødninger så lenge du tar progesteron![]()
Det tar vel noen dager er det du stopper får den kommer. Men du er gravid inntil det motsatte er bevist!
Det er ikke bedre å ta en test og se da? For din sjelefred, så du ikke går rundt og er lett deg av feil grunn
![]()