Briller eller linser???

~StRaToS~

Forumet er livet
Jeg takler ikke briller så godt.
Får hodepine og synes de er ubehagelige å gå med.
Men hvordan er det med linser da???
Er de noe bedre da tro??
Irriterer de ikke øyet da???

Har du prøvd linser??
Hvordan er disse i forhold til briller i så fall???

ORIGINAL: lmk88

Jeg bruker briller... *kjappesegogtapåbrillenesine*

ORIGINAL: svimsa

Jeg vil tru at du får hodepine av brillene fordi du ikke har vennet deg til å bruke di?
(mulig jeg tar feil da [8D])

Nei, jeg synes ikke linser irriterer øynene i det hele tatt. Kjenner ikke at di er der en gang! [;)][:D]

Ikke fult så umulig nei...[8D]

jeg fåretrekker linser i steden for briller, har ikke takla å bruke briller!!

Jeg bruker linser. prøvde først sånne mnd linser, men de gnagde på øye, så jeg holdt på å svime av når jeg prøvde dem. men prøv dagslinser først, de er tynnere, og kanskje litt mykere[:)]

Jeg har brukt linser siden jeg fyllte 12 år, og synes det er helt topp. Har briller også, men liker ikke bruke de... De er littegrann fro sterke, så jeg blir svimmel og får vondt i hodet av å bruke de. Men det er nok kanskje bare en tilvenningssak i ditt tilfelle? Hvis ikke ville jeg dobbeltsjakka at du har fått riktig styrke... Er det lesebriller eller skal du bruke de hele tida??

Jeg bruker briller. Prøvde meg på linser, men blir så tørr på øya så var helt forjævlig! Måtte drive å dryppe på sånn komfort dråper hele tia...[&:]  

ORIGINAL: lisemor81

Jeg har brukt linser siden jeg fyllte 12 år, og synes det er helt topp. Har briller også, men liker ikke bruke de... De er littegrann fro sterke, så jeg blir svimmel og får vondt i hodet av å bruke de. Men det er nok kanskje bare en tilvenningssak i ditt tilfelle? Hvis ikke ville jeg dobbeltsjakka at du har fått riktig styrke... Er det lesebriller eller skal du bruke de hele tida??

For 2 år siden så skulle jeg visstnok bruke de når jeg kjørte bil og leste , eller holdt på med noe som var innenfor 1 meter forran meg.
Nå kan jeg tebke meg jeg må bruke de hele tiden for jeg er pokker så blink.
Klarer så vidt å lese prisen på grandisen i kjøledisken...[&:]

Men du går til optiker med jevne mellomrom da??? For da høres det jo egentlig ut som synet ditt har blitt verre...

Jeg bruker lesebriller, men bruker de bare når jeg leser på senga, selv om jeg egentlig skal bruke de når jeg sitter her.

Men jeg driver å titter over kanten på brillene hele tiden, klarer ikke å holde blikket innefor ramma, så det resultere i skikkelig skallebank når jeg bruker de mye.[&:]

Ei vennine av meg sa jeg skulle gå et par uker å bruke de hele tiden, da ble jeg mer vandt til de og ville klare å holde blikket innen for rammene, ei anna vennine sa jeg skulle skaffe meg linser, selv om jeg egentlig kun trenger det til lesing og når jeg sitter på pc`n.

Men for meg så funker det veldig bra å bare bruke de når jeg leser på senga.

Jeg er en liten smule langsynt bare.[:)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Har du prøvd linser??
Hvordan er disse i forhold til briller i så fall???

ORIGINAL: lmk88

Jeg bruker briller... *kjappesegogtapåbrillenesine*

Har ikke prøvd linser. Er mest lesebriller her da... Men hvis du får vondt i hodet av brillene, så kan det tenkes at de sitter for nærme eller for langt unna øynene dine..

Nei, jeg gjør ikke det.
kanskje jeg burde??[8|]

ORIGINAL: lisemor81

Men du går til optiker med jevne mellomrom da??? For da høres det jo egentlig ut som synet ditt har blitt verre...

Back
Topp