Brie

Moi77

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Var det sånn at man kunne spise oster med pasteurisert melk.....? Har kjøpt noen oster der deg står at det er pasteurisert melk/kumelk. Da kan gravide spise det sant? :-)

Tror brie er nei selv om den er pasteurisert.

Var det sånn at man kunne spise oster med pasteurisert melk.....? Har kjøpt noen oster der deg står at det er pasteurisert melk/kumelk. Da kan gravide spise det sant? :)
Fra matportalen :
Melk og meieriprodukter
Generelt: Unngå upasteuriserte meieriprodukter (pasteurisering betyr at produktet er varmebehandlet). Flere oster kan være laget av upasteurisert melk (rå melk). Osteprodusentene i Norge og EU er påbudt å merke disse ostene spesielt. Unngå også myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier). Faste oster av upasteurisert melk, som grana padano og parmesan, regnes som trygge.

Aaaah...:shifty: men takk! :-)

Det er ikke helt det samme som brie, men smaker ganske godt fordetom, Tine kremost i ulike varianter på sånn tynne speltkjeks. Så kan du skjære opp litt vanlig norvegia og, og litt frukt, gjerne litt valnøtter. Det gjør jeg når behovet for ost og kjeks er stort :p

Det er pain å måtte avstå fra brie og ipa synes jeg. Sist da jeg var gravid hadde jeg cravings på ipa, så satt og sniffet fra glasset til samboeren da han hadde kjøpt det. :p Også cravings på svisker, så svisker ble det mye av. ;)

Ja Tine kremost funker i nøden :-)

Hei folkens! :) Litt seint å skrive i tråden nå kanskje, men jeg oppdaget en fantastisk god smelteost med kirsebærsmak i helgen! Den kan være en liten erstatning til krydderost osv, det kan man bli lei av i lengden om det er eneste valget ved ostefatet! Den heter Fryd Creme kirsebær og ser slik ut! :)
e93b17e3f9a3cfe8b22d4a93b187a61d.jpg
Den var helt fantastisk på Startkjeks og med rød drue på! Ble så glad og den smakte AMAZING! :D

Hei folkens! :) Litt seint å skrive i tråden nå kanskje, men jeg oppdaget en fantastisk god smelteost med kirsebærsmak i helgen! Den kan være en liten erstatning til krydderost osv, det kan man bli lei av i lengden om det er eneste valget ved ostefatet! Den heter Fryd Creme kirsebær og ser slik ut! :)
e93b17e3f9a3cfe8b22d4a93b187a61d.jpg
Den var helt fantastisk på Startkjeks og med rød drue på! Ble så glad og den smakte AMAZING! :D

Takk for tips!!! Den så god ut :-)

Back
Topp