Hasselmusa
Forelsket i forumet
Om jeg varmebehandler brie, kan jeg spise den da?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det går som regel bra , men blir vel mer den er det verdt og ta kjangsen hvis det er en mulighet for at det ikke kan gå bra. Blir som de eldre som sier men det var ikke barneseter før, og vi lever vi. Haha...Jeg spiste brie istad som ikke er varmebehandlet.
Det gjorde jeg i forrige svangerskap også, og det skjedde ikke noehehe!
Jeg spiste brie istad som ikke er varmebehandlet.
Det gjorde jeg i forrige svangerskap også, og det skjedde ikke noehehe!
Det går som regel bra , men blir vel mer den er det verdt og ta kjangsen hvis det er en mulighet for at det ikke kan gå bra. Blir som de eldre som sier men det var ikke barneseter før, og vi lever vi. Haha...
Det er jo ikk osten i seg selv som er problemet. Problemet er det lille muligheten for at osten inneholder listeria. Og spiser du en ost med listeria er det SVÆRT dårlige nyheter for barnet i magen. De aller fleste oster har jo ikke denne bakterien og da går det såklart helt fint. Men siden det altså er en mulighet for denne bakterien, anbefales det at man holder seg helt unna.
Det samme gjelder jo kjøtt - det er ikke kjøttet i seg selv som er farlig, det er muligheten for at det _kan_ inneholde toxoplasmose.
Kjære vene...
Jeg har ikke sagt at hun skal spise osten, har jeg?
Jeg sa at jeg spiser den.
Kjære vene...
Jeg har ikke sagt at hun skal spise osten, har jeg?
Jeg sa at jeg spiser den.
Man kan fint spise Brie så lenge den er pasteurisert. Samme gjelder camembert, chevre, ridderost.
Katiee : Det stemmer ikke. Man skal holde seg unna myke og halvmyke oster for det kan gi listeria. og Brie og Camemberosten er vel ikke pasteurisert. Brie står i hvert fall nevnt som en av ostene man skal holde seg unna i Helsetilsynets anbefalinger..