Brev til føden.

fagerlund

Betatt av forumet
Har absolutt ingen anelse om hva jeg skal/kan skrive i føde brevet. Noen tips? Evt hva skrev du? :)

Hehe, e skreiv aldri nå brev til føden.
Ting skjedde litt fort 3 uker før termin, da fødselen plutselig starta med rier. Det pågikk hele helgen, så stoppet det helt opp, forså å starte med vannavgang 3 uker senere og 3 døgn seinar va gutten ute ;)

Så brevet ble aldri skrevet, men e fikk det som e ville uansett (forutenom badekar, da det va opptatt)

Jeg skrev ikke brev, ingen som nevnte noe om det til meg heller..

Om du ikke har noe du tenker på at du vil skrive, så er det nok ikke nødvendig. Er vel bare om man har spesielle ønsker,

Fødebrev?

Hjelp! Er der ikke meningen at de på føden skal kunne tingene sine uten at vi forteller dem det?

Er tredjegangs fødende og har aldri skrevet brev.

Jeg skrev ikke noe brev siden jeg ikke visste hva jeg gikk til. Men neste gang skriver jeg gjerne det. Kan være greit å skrive noe om smertelindring, om babyen skal tørkes før den legges på deg og om din bedre halvdel skal klippe navlestrengen. Om du vil se morkaka.

Skrev ikke brev, hadde ikke noe spesiell grunn til det.
Neste gang tror jeg kanskje at jeg vil gjøre det. Jeg skal i alle fall forberede meg gjennom å lese papirene fra forrige gang og prate om hvordan forrige fødsel var og diskutere med jordmor hva vi kan prøve for å få en bedre opplevelse neste gang.

Skrev brev og det ble et flott utgangspunkt for fødselsforberedende samtale med jordmor på sykehuset! Den samtalen senket skuldrene mine og brevet ble scannet inn slik at jordmoren jeg hadde under fødselen leste det. :)
Det som var viktig for meg ble da tatt hensyn til!

Jeg skrev ikke brev første gangen og har heller ikke gjort det denne gangen, men jeg har hatt samtale på KK pga. traumatiske opplevelser i forbindelse med første fødsel. Blir vel kanskje som et slags fødebrev?

Skrev ned at jeg ikke ønsket studenter , at jeg ønsket å føde i vann om mulig og at jeg ikke ville ha epidural men lystgass. Var de tre tingene som var viktig for meg ihvertfall. Hadde styrtfødsel da, så rakk aldri å levere brevet, men det var godt å ha det klart og at samboer også visste ønskene mine.

Spørsmålet var vel ikke hvorvidt folk har skrevet fødebrev eller ei... Svar på spørsmålet hennes da!

Hissig :p leter på pcen ;)

Var vel myntet på de som svarer med at de aldri har skrevet noe brev... Jaja. Hva hjelper det trådstarter. Irriterende når folk svarer på noe annet enn det det blir spurt om.

Her er punktene jeg skrev om hvertfall:
  1. Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på en best mulig måte?
  2. Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, engstelig eller redd
  3. Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?
  4. Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?
  5. Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far.
Ble klipp og lim så ble litt div skrifttyper men..
Håper det er til hjelp :)

Her er punktene jeg skrev om hvertfall:
  1. Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på en best mulig måte?
  2. Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, engstelig eller redd
  3. Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?
  4. Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?
  5. Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far.
Ble klipp og lim så ble litt div skrifttyper men..
Håper det er til hjelp :)

Jeg gruet meg bl a til å være splitter naken og fødte i sommerkjolen min :)

Skrev aldri noe brev. Jeg ville ikke planlegge noe som sikkert ikke kom til å bli gjennomførbart uansett. Førstegangsfødende, jeg tok det som det kom, og endte opp veldig fornøyd med fødselsopplevelsen.

Greit å nevne det altså, ene jordmoren var veldig opptatt av å få meg naken mot slutten, men jordmoren som hadde lest brevet mitt sa at det skulle jeg ikke. :)
Når babyen skulle ut dro vi av kjolen og tok på sykehusskjorta som jeg hadde litt åpen slik at jenta mi kunne ligge hud mot hud.

Back
Topp