Brev i posten

Sjefsmamma

Elsker forumet
Fikk time til ultralyd i posten igår :-) Time 23.mai kl 09.10- da er jeg ca 8 uker på vei.

Noen andre som skal til tidlig ultralyd?

Her får vi det dekket men i mine tre tidligere svangerskap har vi betalt det selv og gått rundt samme tiden og det har det vært verdt, selv om hjertefeil og den slags ikke kan oppdages så tidlig så får man en pekepinn om dette svangerskapet går bra eller ikke. 

Så fint å få en dag å forholde seg til:) håper min innkalling kommer snart!! Alltid ekstra beroligende å få se om ting går som normalt.

Nå er det noe jeg ikke har fått med meg, er det ikke ultralyd før uke 18-19 da??

Har dere vært hos lege allerede? Trodde ikke man fikk time før man var ca 3mnd på vei... :))

Oppdater meg!!

Grunnet 2 SA så skal jeg på tidlig ultralyd 18 mai. Da er jeg 7+1 Grugleder meg veldig. Har ikke blødd noe denne gangen (sikkert pga Crinone) så da nå jeg vel egentlig tro at alt er bra!

Det stemmer at ordinær ul er i uke 18-19. Men noen man kan bli henvist til ul tidlig av forskjellige grunner, f.eks tidligere sa/ma, sykdommer hos mor, forsteavvik ved tidl. Svangerskap etc. Da får man ofte flere ul undersøkelser gjennom graviditeten.

Så kjekt å få en ekstra titt på den lille i magen. Har tenkt tanken på å bestille meg en privat ul kansje, men så lurer jeg da på; tar de innvendig ul så tidlig? Når kan de begynne å ta utvendig? rundt uke 12? =)

Ja utvendig ul skjer rundt uke tolv:) litt forskjell fra person til person mtp hvor langt opp livmoren har kommet.

Ja utvendig ul skjer rundt uke tolv:) litt forskjell fra person til person mtp hvor langt opp livmoren har kommet.

Ok:) trodde det var noe nytt hadde vært greit å sjekke om alt er ok tidlig, men har ingen grunn til det... Sjekket hos privat om tidlig ultralyd før uke 11, koster 1050 kr ..jaiks!! mellom uke 11-14 enda dyrere.

Ja kjempe dyrt å gjøre det privat! Men så lenge det ikke er noen spesiell grunn til tidlig ul, så hadde jeg ikke stressa med det!!:)

Jeg skal ogå på tidlig ul   Har fått beskjed at d er ledig mellom min uke 6, og 8. Så da får eg bare se når eg blir satt opp   Er kun for å se at det er liv laga, og for å se at jeg ikke er lenger enn d jeg selv tror...   Forrige svangerskap fant vi ikke ut at jeg var gravid før i uke 7 pga negative tester, og blødninger når jeg egentli sku hatt mensen.  Men tror ganske sikkert at jeg vet nøyaktig denne gangen siden det for 1. gang var planlagt

Tidlig ultralyd på meg også. 29.05. Da er jeg ca 8 uker på vei.
Får såpass tidlig fordi vi har blitt gravide via Ivf, og skal sjekke om det er mer enn en der inne....
Satte nemlig inn to egg emoticon
Skulle ønske tiden kunne gå litt fortere........

Så kjekt da:) Satse på at alt er bra.

Tviler jeg skal her. Har ikke ringt legen enda engang :P Tenker jeg venter til jeg er litt lengre.... Er jo ikke nødvendig føre uke 8 - 12. Så venter jeg ;)

Back
Topp