Brev fra nav

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
I dag fikk jeg svar på både svangerskapspengesøknaden og foreldrepengesøknaden. Begge deler er innvilget, så jeg må si at nav har jobbet fort i mitt tilfelle. De fikk foreldrepenge søknaden min 30.desember (leverte den 23.) og fikk den innvilget i posten i dag. Ikke dårlig må jeg si! :-)

Jaggu! Det var kjapt levert - imponerende! Har ikke begynt å kikke på søknaden engang jeg :b Kanskje på tide?

Ja du det gikk jaggu fort;-)
Men så greit å ha alt i orden, deilig å ikke vente på brevet:-)

Håper det går like fort for min del, leverte den inn forrige uke. Håpe håpe håpe

Asch det påminde mig om att jag måste sända in min. Hoppas det går lila fort för min del. Oslo NAV st hanshaugen sa behandlingstiden ligger på 12 uker.

Oi, det gikk fort! Jeg sendte også inn i slutten av desember, og håper jeg får svar snart. Det hadde føltes veldig betryggende at jeg visste at pengene kom.
Jeg skal ut i permisjon 22. februar, og får lønn for februar 28.2. Så i slutten av mars måned håper jeg at jeg får foreldrepengene.

Sniker litt. Det var raskt! Min permisjon starter om 3 uker og jeg leverte søknaden i uke 26. De har ikke begynt å behandle den. Bor i Oslo og fikk beskjed av NAV om at det er 12 ukers behandlingstid

Jeg synes det er dårlig opplyst hos NAV hva som er forventet behandlingstid. Snakket med ei på det lokale kontoret som sa 6 uker. Ser på nett at det står både 12, 6 og faktisk 4 uker på ulike steder på NAV sine sider....

Trodde jeg fikk svar fra Nav idag da jeg henta posten, men så sto det bare: "Til deg som er sykemeldt". Skuffa!

Da har jeg også endelig fått svar. Å fått innvilget seff :) å for første gang ikke fått papir i retur for feil utfylling. Klapp på skuldra til meg selv.

Sniker litt. Det var raskt! Min permisjon starter om 3 uker og jeg leverte søknaden i uke 26. De har ikke begynt å behandle den. Bor i Oslo og fikk beskjed av NAV om at det er 12 ukers behandlingstid
Fikk samtidig et brev hvor det sto at søknaden var mottatt og at det var opptil 2mndrs behandlingstid. Tror nok det var flaks i mitt tilfelle at søknaden ble behandlet så fort. :-)

Sniker..
Det var veldig raskt ja!
Min permisjon har startet (24.12) og har ikke hørt noenting fra nav! Dårlig!

Jeg ringte nav idag for å høre hvordan ting lå ann. De ventet på opplysninger om inntekt fra arbeidsgiver, så da måtte jeg ringe arbeidsgiver for å mase om at de måtte sende inn papirene.
Men nav sa at siden arbeidsgiveren min kommer til å betale vanlig lønn og så søke nav om refusjon, så hadde det ikke noe å si for meg. Jeg får penger uansett, så er det arbeidsgiveren min som får penger for sent hvis de er treige med å sende inn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg søkte 5.des og har ikke hørt noe..

Arbeidsgiveren min hadde fylt inn permisjonspapirene mine feil, så jeg fikk brev fra nav 28.12.2013 med frist at nye papirer måtte være motatt hos nav 02.01.2014! Idioti med slike tidsfrister!!! Ringte heldigvis in og fikk utvidet Tidsfristen med 2 uker!

Back
Topp