Brev fra legen

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Jauda.. Så i tillegg til uvi har jeg vist å kraftig vitamin D mangel.. Jeg spm så ofte spiser fisk? Å da alltid rene hjemmelaga produkter..
Jadda men det er vell en av ulempene med å ha ett system som ikke tar opp all næring vi maten..
Så må er det bare å pøse på med tran og sana sol, vitamin D kapsel på kvelden å satse på det stiger raskt :)
Ikke rart jeg har vert så trøtt hvertfall :)

D vitamin mangel er ganske vanlig hos nordmenn grunnet den lange mørketiden. Jeg har også det og tar 20 mg hver morgen i tillegg til at jeg drikker tine ekstra lett melk (den er tilsatt d vitamin) og spiser masse som inneholder d vitamin ;)

D vitamin mangel er ganske vanlig hos nordmenn grunnet den lange mørketiden. Jeg har også det og tar 20 mg hver morgen i tillegg til at jeg drikker tine ekstra lett melk (den er tilsatt d vitamin) og spiser masse som inneholder d vitamin ;)
Jeg drikker ikke melk :p kun biola for magen :)
Men er D vitamin i sana solen å :) så håper jeg klarer å rette det opp igjen :)

Er det noe du har konstant? Eller hjelper den tabletten?
Er så usikker jeg for jeg tar ikke opp all næring via kosten.

Jeg drikker ikke melk :p kun biola for magen :)
Men er D vitamin i sana solen å :) så håper jeg klarer å rette det opp igjen :)

Er det noe du har konstant? Eller hjelper den tabletten?
Er så usikker jeg for jeg tar ikke opp all næring via kosten.
Jeg fikk påvist det for et år siden, og har vært å sjekket jevnlig hvordan det står til. Om sommeren trenger jeg ikke ta 20mg, da tar jeg bare 10. Men legen mente at under mørketiden må jeg ta 20 for å ikke gå i underskudd.

Jeg merker stor forskjell. Før jeg fikk påvist d vitamin mangel var jeg syk minst en gang i mnd, og konstant trøtt og sliten. Nå klarer jeg å gå på trening og sosiale aktiviteter i tillegg til jobb, og jeg har ikke vært syk siden i høst da jeg hadde streptokokker!

Jeg fikk påvist det for et år siden, og har vært å sjekket jevnlig hvordan det står til. Om sommeren trenger jeg ikke ta 20mg, da tar jeg bare 10. Men legen mente at under mørketiden må jeg ta 20 for å ikke gå i underskudd.

Jeg merker stor forskjell. Før jeg fikk påvist d vitamin mangel var jeg syk minst en gang i mnd, og konstant trøtt og sliten. Nå klarer jeg å gå på trening og sosiale aktiviteter i tillegg til jobb, og jeg har ikke vært syk siden i høst da jeg hadde streptokokker!
Åååh det skal bli deilig med litt energi :D tok det lang tid å få det opp igjen ? :)

Da får vi håpe det er mye sol i påsken, og så får du bare benke deg i solsteiken så mye du kan! Sola er full av D vitamin :)

Back
Topp