Brennkopper..

Snart5

Gift med forumet
Julibarna2014
noen som har hatt det her??

storegull har det mest sannsynlig.. han tok noen prøver idag for å være sikker.. hun har ikke mye, bak øret og kanskje en på haken som begynner å komme..
men det jeg stusset på var at legen sier hun kan gå i bhg.. men det smitter jo... [8|] hun fikk en salve med antibiotika i for å smøre på vet ikke om det har noe å si..

hva hadde dere gjort? sendt hun i bhg?
Vi har tenkt å holde hun hjemme imorgen siden det er helg uansett.. og se det ann i helgen hvordan det utvikler seg...

ORIGINAL: metalmom

Har hatt det noen ganger.

Så lenge du dekker til sårene tror jeg det skulle gå greit at hun går i barnehagen. [:)]

så hvis vi putter på et plaster på det på haken så skulle det gå greit? det bak øret plukker hun ikke på...

Det er VELDIG smittsomt[&:]

ORIGINAL: ©Smartass For Life!

Det er VELDIG smittsomt[&:]

jaikke sant... syns det var rart... føler meg nesten "flau" hvis jeg sender hun i bhg.. så kommer til å ringe bhg imorgen og høre hva de sier.. om det er greit for de så kan hun jo gå.. men tenker på de andre foreldrene også...

ORIGINAL: Knottet2

Har hatt det noen ganger.

Så lenge du dekker til sårene tror jeg det skulle gå greit at hun går i barnehagen. [:)]

så hvis vi putter på et plaster på det på haken så skulle det gå greit? det bak øret plukker hun ikke på...

Ja. Med mindre det er fare for at hun begynner å pirke vekk plasteret.

Ville holdt henne hjemme i morgen ihvertfall. [:)]

Husk å rense sårene med klorhexidin.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/brennkopper-impetigo-1616.html

takk for artikkelen... det er jo nettop gjennom et sår under nesen hun mest sannsynlig har fått det fra.. hun falt på sklien i bhg for 2 uker siden og skrapte seg skikkelig godt i ansiktet.. leste et annet sted at det tar ca 4-10 dager til det bryter ut også...
hun blir nok hjemme imorgen tenker jeg.. og om det ikke kommer mer så holder det med et plaster på haken [:)]

Jeg fikk det da jeg var lærling, jobbet på sfo og barneskolen! fikk beskjed om at så lenge de er dekket til så går det bra å gå i bhg/skole.. men spørsmålet er jo om barn lar være å plukke vekk plasteret... det er veldig smittsomt ja........!! noe herk:/

Back
Topp