Brennende svie i mage

MaTe

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Har en helt utrolig vond, brennende og sviende følelse på høyre side under ribbeina. Det gjør spesielt vondt når jeg sitter og kjenner det veldig mye i løpet av en dag. Andre som har kjent på samme følelse? Er nok et lite skudd i blinde da det er veldig konkret, men lurer litt på hva det kan komme av og evt hva jeg kan gjøre for å forebygge.. Orker ikke gå sånn helt frem til termin.
 
Har en helt utrolig vond, brennende og sviende følelse på høyre side under ribbeina. Det gjør spesielt vondt når jeg sitter og kjenner det veldig mye i løpet av en dag. Andre som har kjent på samme følelse? Er nok et lite skudd i blinde da det er veldig konkret, men lurer litt på hva det kan komme av og evt hva jeg kan gjøre for å forebygge.. Orker ikke gå sånn helt frem til termin.

Jeg ville prøve syrenøytraliserende, som flytende gaviscon.
 
Jeg fikk tips fra mamma om å spise mandler som har en mild syrenøytraliserende effekt, det dempet min halsbrann som kom snikende. Sikkert lurt å høre med jordmor!
 
Hvis det er pga halsbrann kan du prøve melk, mandler, lovehearts, samarin, link eller gaviscon :)
 
Har ingen halsbrann.. har kun brennende følelse under ribbeina på høyre side. Inni magen på en måte, kjenner ingenting andre plasser eller mot hals.
 
Sniker fra oktober (termin 27. Oktober)
Har det på samme måte! Svir og brenner øverst i magen, var på vekstkontroll (ul) på fredag, og hun forklarte da at det ikkje var rart. For babyen pressa hodet sitt opp under ribbeina mine.
Hun spurte også om eg tok gaviscon mot halsbrann, men dette er ikkje halsbrann ..
Er nok en kombo av at babyen presser seg oppover/sparker i meg og at organene inni magen får mindre plass.
Er verst når eg sitter og av og til ligger på ryggen.
 
Sniker fra oktober (termin 27. Oktober)
Har det på samme måte! Svir og brenner øverst i magen, var på vekstkontroll (ul) på fredag, og hun forklarte da at det ikkje var rart. For babyen pressa hodet sitt opp under ribbeina mine.
Hun spurte også om eg tok gaviscon mot halsbrann, men dette er ikkje halsbrann ..
Er nok en kombo av at babyen presser seg oppover/sparker i meg og at organene inni magen får mindre plass.
Er verst når eg sitter og av og til ligger på ryggen.

herlig at noen opplever det samme. Får også masse halsbrann råd, men det er langt i fra halsbrann..
 
herlig at noen opplever det samme. Får også masse halsbrann råd, men det er langt i fra halsbrann..
Som nevnt over her, så sitter ikke halsbrann nødvendigvis i halsen, hos de aller fleste sitter det lenger det. Kanskje verdt å prøve noen av tipsene likevel? Kan jo ikke skade
 

Vedlegg

  • DD2E7D7F-93A4-4CE2-AD92-942CD2017264.png
    DD2E7D7F-93A4-4CE2-AD92-942CD2017264.png
    107,4 KB · Visninger: 8
Som nevnt over her, så sitter ikke halsbrann nødvendigvis i halsen, hos de aller fleste sitter det lenger det. Kanskje verdt å prøve noen av tipsene likevel? Kan jo ikke skade

Har hatt det ganske lenge der det kommer og går, og har prøvd masse tips mot halsbrann. Halsbrann var selvfølgelig det første jeg forsøkte å forebygge da det kommer opp først når du søker deg inn mot smertene. Ingenting som virker og som nevnt kjennes det ikke ut som noe som kommer fra halsbrann i det hele tatt. Det er en helt konkret smerte, som om noe plages eller presses, veldig vanskelig å forklare. Har slått meg til ro med andre som har hatt akkurat samme smerte jeg beskriver, bl.a. jordmor som ikke kunne gi meg en konkret fasit, men hadde hatt det på samme måte selv. Hun mente det kom fra organene som blir presset av barnet og liggestilling osv.
 
Back
Topp