Breakdown...

Junibaby2020

Blir kjent med forumet
*Aprilbaby 2018*
hei:)
Jeg er idag 34+0. Idag har vært en skikkelig dritt dag. Har vært lei meg/trist hele dagen, og har nå grått i flere timer! vet ikke hva der er, men er skikkelig trist. Har vært en slitsom graviditet, hyperhemesis (sykehusinnleggelse) og bekkenproblemer nesten hele tiden. Føler jeg er skikkelig lei av å være gravid, og føler meg skikkelig stygg. Er ikke meningen å være helt negativ, men kjenner dette er en sånn dag.
Er det flere som har hatt det slik? Eller er jeg helt unormal? Noen som har tips i hva jeg kan gjøre?

Last edited:
Er det bare i dag/ sjelden dag innimellom, så ville jeg bare prøvt å få tankene over på noe annet/gjøre noe du syns er gøy. Men om det kommer mer framover eller allerede har vært endel så ville jeg tatt kontakt med lege/jordmor ang fare for svangerskapsdepresjon. Er rimelig mange som Faktisk får det og/eller fødseldepresjon. Og det er bedre å da ta det opp på et tidlig tidspunkt å forhåpentlig hindre at det utvikler seg til det [emoji4]

Mange ganger er det nok å bare få luftet tankene sine. Kanskje du har noen venner/slekt du føler du kan snakke med litt om hvordan du føler du har det [emoji4]

Jeg hadde tett oppfølging av jordmor og lege midt i svangerskapet fordi jeg var helt på jordet med tanker og følelser. Satt blant annet hos legen og gråt mine modige tårer og følte at mini ikke var der selv om jeg samtidig kjente flotte fine sterke spark.. Ble godt fulgt opp, og kan godt forstå at du er sliten og nedfor! Jeg ble anbefalt å ringe psykiatrisk sykepleier av jordmoren min hvis jeg fikk slike veldig ille dager, det var visst mange gravide som ringte dit. Her i kommunen er det en tjeneste hvor de ringer tilbake samme dag om de ikke har mulighet til å ta telefonen når du ringer, litt type akutt. for min del hjalp det å bare ha muligheten.. Vet ikke hva som kan fungere for deg da, men ville definitivt snakket med noen om alt hvis jeg var deg..

Jeg skal til jordmor om 2 uker, kan kanskje ta det opp med henne hvis det kommer flere slike dager. Tusen takk for svar, det hjelper å bare få det ut her også:)
men skal prøve å prate med ei venninne om det, men litt vanskelig:p nesten litt tabu føler jeg..

Flott med alt som hjelper! Jeg har også vært åpen med familien og venner om det som har vært vanskelig. Føles kanskje litt rart i starten, men det er såå mange som bidrar og hjelper meg nå om jeg trenger det. Det er godt det ;) Håper du får det bedre fremover, og gjerne nevn det til jordmor uansett, der har jeg fått mange tips ;)

Jeg skal til jordmor om 2 uker, kan kanskje ta det opp med henne hvis det kommer flere slike dager. Tusen takk for svar, det hjelper å bare få det ut her også:)
men skal prøve å prate med ei venninne om det, men litt vanskelig:p nesten litt tabu føler jeg..

Fint at du føler at du får tømt deg her, hadde vært noe annet om du fortsatte å ha det tungt etter å ha lagt ord på følelsene dine. Tror alle kan ha kjipe dager og vi gravide som plages både med det ene og det andre har hvert fall slike dager. Men kjempe fint at du lufter tankene dine både her, hos en venn og jm:) ønsker deg en fin helg!

Du, det tror jeg nok er helt normalt. Disse hormonene er heftige saker. Hos meg er det i alle fall kort til tårene dersom jeg er veldig sliten, og da kan jeg bli utrolig destruktiv og se mørkt på det meste. [emoji85] Men da er det litt godt å løfte blikket, treffe andre, få litt annen input. Og det hjelper så klart å få hvilt seg og hentet seg inn igjen.
Håper du har en bedre dag i dag. Klem til deg.

Jeg har også hatt dager innimellom det alt bare føles dritt. Tror som flere sier her at det er helt normalt og skyldes hormoner, men at det er viktig å søke hjelp om det ikke gir seg. Sender deg en god klem :Heartbigred

Tusen takk for støttende ord❤️❤️ Det hjelper masse at flere kan kjenne seg igjen:)
Jeg kjenner det er bedre i dag enn i går, selv om jeg ikke kjenner meg helt igen i kroppen min:p
Sov masse i går og i natt, tror det hjelper det også:p

Tusen takk for støttende ord❤️❤️ Det hjelper masse at flere kan kjenne seg igjen:)
Jeg kjenner det er bedre i dag enn i går, selv om jeg ikke kjenner meg helt igen i kroppen min:p
Sov masse i går og i natt, tror det hjelper det også:p
Hei :) Hvordan går det med deg nå? Jeg har hatt et noen veldig dårlige dager innimellom, såpass at samboeren har «jaget» meg til sengs for å sove i et par timer. Første gangen han gjorde det ble jeg ganske irritert, for jeg hater egentlig middagslurer, og kunne ikke skjønne hvordan det skulle hjelpe når jeg følte at problemet var at jeg var lei meg og ikke at jeg var trøtt, men etter et par timer våkner jeg ofte med mye bedre humør;) Skal ikke påstå at det hjelper for alle, mor meg kommer visst de dårlige dagene ekstra godt frem hvis jeg ikke hviler nok. Håper du har det bedre:) Klem

Jeg kjenner meg så godt igjen..har hatt dager hvor jeg bare har grått og grått for både små ting og ingenting:wideyed: men det har hjulpet å få tømt sinnet for samboeren. Det har nok gått litt utover han stakkars:bored: etter at jeg har fått ut alt så føles det bedre heldigvis:)

Hvordan går det nå?

Huff. Jeg kjenner meg og igjen! Vil bare sende deg mange gode klemmer og husk og bruk oss her inne!

Hei igjen alle sammen:) noen dager er bedre enn andre, men har pratet mye med samboeren min om dette:) hjemkommunen min har startet ett prosjekt med gruppesamtaler om psykisk helse i graviditeten, og det har hjulpet oss veldig☺️ Utrolig hva litt søvn også kan gjøre
Men kjenner jeg får dårlig samvittighet ovenfor samboeren min, når jeg eksploderer over «småting» men det går heldigvis fort over:)

Men det er veldig godt å ha ett slikt forum å «prate med» :)

Back
Topp