Bratt nedoverbakke og vogn!STRESSA

Der vi bor er det en temmelig bratt bakke ned til huset!
Dette stresser jeg veldig med ,ifht trilling av barnevogn !
Bakken er bratt, med en slags asfalt masse og så er det en del laus steiner osv som ligger oppå. Prøver å rake vekk , men etter 1 el 2 dager så er det på samme måte igjen!

Jeg har kjørt bilen opp til veien og gått derfra pga at jeg ikke tørr å gå ned igjen med vogn ..
Er livredd for å tryne for så å miste taket på vogna og så triller den avgårde :(

Trille opp er ingen problem

Men har noen tips til meg for hva som kan hjelpe?
Har gått helt fint å gjøre det slik , men litt tungvint ..

Har en ganske bratt bakke her også, men kanskje ikke like vanskelig som den du beskriver. Husker jeg tenkte mitt i vinter når det var speilholker utenfor dørene, om hvorfor det ikke fantes noe form for brems/autostop på barnevognene :laugh: Noe ala det som er på en vannscooter, faller man av rykkes en ledning ut og den stopper automatisk :D Det hadde vært noe det :rolleyes:
Dette hjalp ikke noe på problemet ditt da men... :P

Har en ganske bratt bakke her også, men kanskje ikke like vanskelig som den du beskriver. Husker jeg tenkte mitt i vinter når det var speilholker utenfor dørene, om hvorfor det ikke fantes noe form for brems/autostop på barnevognene :laugh: Noe ala det som er på en vannscooter, faller man av rykkes en ledning ut og den stopper automatisk :D Det hadde vært noe det :rolleyes:
Dette hjalp ikke noe på problemet ditt da men... :P

Har tenkt samme tanken mange ganger ! Nødstopp el noe.
Burde vert sånn sensor som stoppa den viss jeg glapp vogna :D;)

Der vi bor er det en temmelig bratt bakke ned til huset!
Dette stresser jeg veldig med ,ifht trilling av barnevogn !
Bakken er bratt, med en slags asfalt masse og så er det en del laus steiner osv som ligger oppå. Prøver å rake vekk , men etter 1 el 2 dager så er det på samme måte igjen!

Jeg har kjørt bilen opp til veien og gått derfra pga at jeg ikke tørr å gå ned igjen med vogn ..
Er livredd for å tryne for så å miste taket på vogna og så triller den avgårde :(

Trille opp er ingen problem

Men har noen tips til meg for hva som kan hjelpe?
Har gått helt fint å gjøre det slik , men litt tungvint ..
Trill baklengs ned. Det gjorde jeg en bratt bakke, følte jeg hadde mer kontroll da. Da bremser du på en måte med hele kroppen. Har også sånn bånd til å ha rundt håndleddet.

Trill baklengs ned. Det gjorde jeg en bratt bakke, følte jeg hadde mer kontroll da. Da bremser du på en måte med hele kroppen. Har også sånn bånd til å ha rundt håndleddet.
Ja! Kanskje d er bedre ! Er bare der at det er så løs grus og redd for å ikke se det når jeg går baklengs selv om jeg må titte bakover

Hva slags bånd er det?

På vår Bugaboo henger det båndet fast, altså det kom montert på vognen :)

Hvis du ikke allerede har det, og har tenkt å skifte vogn, kan det være en ide å gå for en med håndbrems. Kjenner noen som bor i toppen av en lang bakke og som mener håndbrems er redningen :p ingen erfaring selv, dessverre.

Vi bor på en "topp" og må ned en haug med bakker uansett hvor vi skal, og vi har en "stropp" festet til vogna. Den fulgte med vogna da vi kjøpte den. Vi har tfk og den har også håndbrems og det er gull i nedoverbakker.

Back
Topp