brannskader (inspirert)

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
Hei, siden vi dessverre nå har hatt en brannskade her kom je på at je skulle anbefale dere ett vidundermiddel.

På jobben har vi veldig mange brannskader, og disse bruker vi noe som heter burnshield (burngel) dette er absolutt bare vidundermiddel.
Det er bandasjer som er satt inn med en gele, dette både avkjøler og holder huden fuktig. Vi har veldig sjeldent store brannskader etter at vi fikk disse.

Har kjøpt både bandasjeplater og spray som vi har hjemme, sprayen er genial på brennesle og myggstikk o.l

sterile-compresses-anti-burn-gel-70262-166729.jpg

(dette er favoritten på jobben, men alle typer er bedre enn ikke noe :p )

Takk for tips:D
Kjøper man det på apotek?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Takk for tips:D
Kjøper man det på apotek?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

man får kjøpt de der ja, jeg har kjøpt mine gjennom firmaet vi bruker til førstehjelpskurs på jobben :)
De koster litt, men trenger man de er de verdt hver krone, de har datostempling, men så lenge de ikke er åpnet holder de mye lenger.

Vi bruker store mengder på jobben iløpet av året, og vi ser stor forskjell på brannsår med og uten bruk av slike, har hatt ambulansefolk til å holde kurs flere ganger, og de er oxo veldig gla i de, men dessverre har de færreste ambulanser slike lenger pga at de er såpass dyre.

På jobben hos oss bruker vi mye penger på slike bandasjer, men det koster lite iforhold til sykefravær vi hadde kommet til å få uten disse.(største utgiften er at vi har ett slik teppe da på 2*2 meter, og pga regler må det byttes ut når det går ut på dato..... det vil si at det kommer en utgift jevnt og trutt på noe som er fult brukbart i flere år til.....) (fordelen er at vi nå har ett teppe som må byttes, og siden det er je som bestiller nytt så forsvinner det gamle hjem til meg :p )

De er rett og slett fantastiske!
De hjelper enormt, og brannsåret blir ikke så verst om man bruker disse :)

Takk for tips!

Vi har en sånn burnaid spray her hjemme vi, den.funker og.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Takk for tips!

Vi har en sånn burnaid spray her hjemme vi, den.funker og.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

ja den funker, men på skikkelig brannskader er de platene helt geniale holder det liksom fuktig lenge.

Vi har litt div erfaringer med hvordan bandasjere de fast, det jeg er mest gla i er å bruke plastik(ta det du har og klippe litt større enn brannstedet og tape rundt så det blir tett, da holder man fuktigheten inni samt at man slipper masse klin overalt

De er rett og slett fantastiske!
De hjelper enormt, og brannsåret blir ikke så verst om man bruker disse :)

nei det er jeg absolutt enig i, jeg har hatt mye brannskader selv(pga damp og hettvann og varme rør) og behandlet langt flere..... og det er helt fantastisk virkning på dette her

Jeg la baksiden av hånden i en ovn som var 400grader og tok på disse og fikk ikke et lite arr engang :)
Viktig å ha slike når man jobber med fare for forbrenninger! :)

Jeg fikk 2.grads forbrenning på håndleddet tidligere i år. Jeg brukte sånn burn-gele først, men gikk over til aloe vera. Aloe vera var mye bedre og jeg har idag ikke synlig arr etter hendelsen :)

Jeg fikk 2.grads forbrenning på håndleddet tidligere i år. Jeg brukte sånn burn-gele først, men gikk over til aloe vera. Aloe vera var mye bedre og jeg har idag ikke synlig arr etter hendelsen :)

Smart! Brukte du det mens det var blemme? Har jo faktisk en aloeveraplante, kanskje jeg skulle brukt den?

Smart! Brukte du det mens det var blemme? Har jo faktisk en aloeveraplante, kanskje jeg skulle brukt den?
Nei før. Etter blemmen har kommet, er det ikke vondt på den måten lenger. En aloe vera plante er perfekt! Alle burde ha en sånn i huset :)

har ikke tenkt over å ha dette hjemme før så dette skal vi få i hus!

jeg er dessverre en av de som greier å drepe kaktus! så dette blir jo en god erstatter :D

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Back
Topp