Brannsår

CamillaN

Glad i forumet
I går brant Jim seg... I hånda si...
Vi har en gulvstående oljeovn i stua, som av og til står på for å varme opp litt. Denne hadde i går vært på litt, og *noen* passet ikke godt nok på han, så han fikk tatt godt tak i den...

Inne i hånda si har han nå en "lang blemme" og en liten blemme på den ene fingeren...

Dette var ikke gøy hverken for Jim eller oss, men det ser ut til å gå veldig bra. Fikk hånden hans under springen, ga han en smertestillende, smørte med aloe vera og la han som normalt i går kveld. Han har sove greit i natt, og var i greit humør i dag. Han bruker hånda som normalt, uten å vise at det er vondt... Smørte med aloe vera i dag også, for å holde det fuktig.

Noen som vet hvor lang tid det tar før blemmen forsvinner?

*vondt i mamma-hjertet mitt*

Uff, hørtes ikke noe godt ut nei, men går tydeligvis bra med lillegulle. Verst for foreldrene vet du.
Tror det kan ta ganske lang tid før blemmene forsvinner (1-2 uker), men varierer veldig. Det er veldig viktig å fortsette å smøre med aloevera selv en stund etter blemmene er borte for å beskytte huden.

huff - det er ikke noe gøy nei! opplevde noe lignende med filip for en liten stund siden.. vi skulle ha middagsbesøk og jeg skulle lage pizza, og så krabbet filip rundt på kjøkkenet. så fikk han opp skuffen under komfyren, og klemstret seg, og han sutret litt. Med en gang jeg tok hendene hans ut, sluttet han å gråte, så jeg tenkte at han bare klemstret seg. Da besøket kom, var det en som så at filip hadde blemmer på de midterste fingerleddene!! Gjett om jeg fikk dårlig samvittighet da!!! [:(] Han hadde blemmene en god stund (litt over en uke), men han hadde ikke noe vondt så det ut som. Er vanskelig med et barn som nesten aldri gråter, så jeg vet ikke om han hadde vondt  eller ikke [8|] men uansett - jeg fikk beskjed av legen at jeg måtte passe på at det ikke gikk hull på blemmene, og så smørte jeg med en krem jeg fikk på apoeket (husker ikke hva den heter). det gikk heldigvis over, men det var ikke noe gøy å plutselig se de stooore blemmene på de små søte fingene hans [:(]

Back
Topp