brannkopper

babyboom09

Betatt av forumet
I går fikk vi besøk av ei veninne av meg med to små barn og de skal bli over til i morra. Mens vi var i bilen fikk vi vite at barna hadde impetigo (brannkopper) som er en stafilokokk infeksjon. De har sånne sår over alt og driver å plukke på dem [&:]

Jeg må si jeg fikk panikk - alt som heter strepto-/stafilokokker er vel høyst uønskelig når man er gravid....[:(]

I tillegg får vi besøk av vår nevø på 5 måneder rett etter dem [:-]. Noen som har erfaring med denne sykdommen? Noen desinfiseringstips?

Vet desverre ikke så mye om sånn [&:]
Men må si jeg synes det er veldig rart at venninna de kommer
på besøk med barn med brannkopper til deg som er gravid!? [:o]

Tror ikke det er så farlig og få dem, men det er veldig smittsomt. Har lest at du skal desinfisere sårene og ha plaster på dem.

ORIGINAL: mammamilla

Vet desverre ikke så mye om sånn [&:]
Men må si jeg synes det er veldig rart at venninna de kommer
på besøk med barn med brannkopper til deg som er gravid!? [:o]

Signer denne. Brannkopper er utrolig smittsomt[&:] Derfor barn holdes hjemme fra bhgen når de har det. For å unngå videre smitte. Hatt det flere ganger sjøl når jg jobba i bhgen.

jeg hadde sendt dem hjem igjen... det er da ufattelig ubetenksomt [&o]

Jeg har hatt brennkopper og det kan man jo få mange ganger. Mamma hadde kusma i siste del av svangerskapet og jeg har ikke blitt helt som jeg skulle.... [8D].. ikke så gæli.. men plagsomt nok. Så vil ikke anbefale sånne spesielle sykdommer. Influensa og sånn bryr jeg meg ikke om da.

har hatt brannkopper selv og det er ikke mye gøyalt! smittsomt også for hele familien fikk det [8|] teit av henne å ta med ungene da! men du tok sikkert litt avstand når du fikk høre at de var syke,så går nok bra =) Mamma fikk streptokokker her for 2 uker siden,og hadde t.o.m drukket av samme flaske som hun en dag før det brøt ut,men ble ikke dårlig selv [;)] *bank i bordet* [:'(]

Takk for svar alle sammen![:)] Synes også det er uansvarlig av henne...det er ungene som fortalte meg det selv..

Men jeg ringte til legekontoret og de mente det ikke var farlig for fosteret i 3 trimester (og takk for det!) selv om man skulle få det. Jeg satser på god håndhygiene og vi kommer nok til å vaske leiligheta grundig i morgen når de reiser...De har flybilletter og alt, så man kan ikke gjøre noe med det...

Men det virker som noe utrolig ekle greier de brannkopper [:'(]. Og små barn får det jo..så om ikke noen annet så vet man nok om dem nå! 

Huff,d hadde jeg 2.året på vgs...Og FYYYY som det klødde og klødde og KLØDDE!!!!
Jeg klør bare jeg tenker på det!!! Fikk MASSE brannkopper,så ikke ut!! [:'(]

Jeg hadde hivd de rett ut igjen,det er SMITTSOMT!

Det har jeg også hatt! Klør helt jævli! Og smitter likeså!
Jeg hadde det i forsvaret, da de fant ut på sykestua at det var det jeg hadde ble jeg isolert. Og HELE leiren visste om det! For hadde visst vært et utbrudd for noen år siden der nesten alle ble smittet. Via hagereimen på hjelmen...
Jeg hadde det på leggene da. Så ikke ut! Skal LITE til for at det smitter!

Jeg hadde også på leggene,noen i ansiktet og noen på magen,men føttene så ut som kjøttkaker...! Fysj,som jeg hater Brannkopper!  [:@]

Back
Topp