BRANN

twinanne

Forumet er livet
Det har vært brann like ved der vi bor, min mann fikk litt panikk at det skulle spre seg til der vi bor...men de har fått det under kontroll så nå er det bare hvit røyk derifra. Er på jobb..så det her.....så nå er det snart ut i røyklufta ogf dra og hente lillegutt i barnehagen. Heldigvis for oss så har røyken trykket mer retning byen enn innover på Nøtterøy. Vi har vel 1-2 minutters gange til der det brant..usikker på om det ulmer fortsatt....kjører en annen veg hjem...regner med at det fortsatt er noe kaos der, så jeg kjører hjem slik at jeg kommer inn fra andre kanten...litt lengre veg men pytt pytt.....lillegutt trenger ikke å se på røyken[8|]

Det var 9 brannbilder m.m....

Her er linken til Krifon (lagerbygning) hvor brannen var/er....
derfra kan dere gå inn på tønsbergsblad. tb.no

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10004823

29 som har lest, men ingen gidder å skrive et ord, [:(]

Synes at januarforumet ikke er så koslig lenger, prøver å lage tråder men det funker ikke.....svarer på de fleste trådene da....men det er jo dødt her også....Hvor har det blitt av det foruet som var så koslig her inne.....føler meg litt boikottet.

SJEDER MEG!!!!!! her inne.....

Men det er jo et par av dere som svarer på trådene mine da.[;)]

Å fy søren!! Ja, det var litt av en brann[:o] er det slokket nå eller?
Hadde nok blitt litt redd om det var i nærheten av meg gitt..

Er forresten enig med deg i det om forumet.. Veldig veldig enig..[&o] Syns det er trist..[:(]

Synd når det brenn, men får liksom litt sånn vanskeligheter med å føle eller tenke så mye når det ikke ramme noen æ kjenne eller e en stooooor ulykke liksom. Kanskje kaldt å si det. Dokker va jo (heldigvis) ikke involvert i brannen.. Blir dermed rart å relatere sæ til saken. Det brenn jo hver dag en eller anna plass.

Æ har på ingen måte boikotta dæ, men vet liksom ikke helt ka æ skal si i saka som det her.
Det blir jo nesten det samme som om at æ skulle skrevet at noen i byen kjørte utfor veien for 3 daga siden og dagen etter va det noen som kjørte i en butikkvegg fordi at de hadde sommerdekk på bilen sin.. Regne ikke med at noen her inne hadde heva et eneste bryn over det?![8|] Eller?

ORIGINAL: Drømmefangeren

Synd når det brenn, men får liksom litt sånn vanskeligheter med å føle eller tenke så mye når det ikke ramme noen æ kjenne eller e en stooooor ulykke liksom. Kanskje kaldt å si det. Dokker va jo (heldigvis) ikke involvert i brannen.. Blir dermed rart å relatere sæ til saken. Det brenn jo hver dag en eller anna plass.

Æ har på ingen måte boikotta dæ, men vet liksom ikke helt ka æ skal si i saka som det her.
Det blir jo nesten det samme som om at æ skulle skrevet at noen i byen kjørte utfor veien for 3 daga siden og dagen etter va det noen som kjørte i en butikkvegg fordi at de hadde sommerdekk på bilen sin.. Regne ikke med at noen her inne hadde heva et eneste bryn over det?![8|] Eller?

Ikke involvert ok, men min man fikk nesten panikk da og begynte å pakke sammen viktige og verdifulle ting og papirer....det var ikke langt vekk, husk det var 9 brannbiler der og det spredde seg til skogen bak...det kunne ha gått mye værre, og det var noen som ble evakuert også...OK jeg var på jobb da....så da er det klart det er ingen dere har kontakt med - bare jeg min mann og min plass å bo på...det brenner eller ulmer fortsatt kjenner lukta hit godt....kunne ikke være ute med lillegutt pga at vi ble anbefalt å holde oss innendørs til det blir bedre.....men nært nok for meg da...dette er noe annet enn en bilulykke med ukjente folk, dette var faktisk ganske nært!!!!! Da endte med at vi måtte ta noen enkle forholdsregler, men det er jo greit det ingen som bryr seg om det.....hadde jo ikke posten denne trådenm dersom en bygning i byen hadde brent eller en annen kant på Nøtterøy som ikke involverte oss...trodde dere forstod det jeg...men det spiller ingen rolle.

Er nok bare litt sur og grinete jeg for at jeg har vondt i magen, men det spiller jo heller ikke noen rolle, bare en som svarte på den posten også...har vært hos lege for se det ann litt til neste anfall....nok om meg og mitt...
'

Herlighet twinanne.. Sorry mæ for at æ ikke leste det pokkerns avisutdraget.. Æ gidd ikke å lese avise pga dysleksi og når du har det i tilegg hende det noen ganga at æ misse detalja.

BRA at det ikke va dokkers hus som brant og at dokker e like hele. DUMT at det lukte røyk i lufta og at det skjer en så stor brann at 9 brannbila må slokke, men utrolig bra at de har så mange bila tilgjengelig som kan være med på å slokke brannen. Æ vet ka en brann innebær, men du sa det va kontroll over brann så da e jo det supert og ingen fare for hverken folk eller hjem.

Dokker va på jobb ja, men det treng ikke bety at det va i nærheten av dær dokker jobba.. Æ kan se en brann fra mitt hus som e 3 km borte.. pga god utsikt.. Alt e raltivt.

Så sorry nok en gang!

Skummelt med brann! En av de få tingene jeg har virkelig panikk for. Hadde nok følt det ganske creepy hvis det brant så tett på!

Også må jeg bare få si at man vet man bor i Bergen når man tenker fortball når man ser overskriften BRANN [8D] Og jeg liker ikke fotball engang... hjernevasket...

Herlighet twinanne.. Sorry mæ for at æ ikke leste det pokkerns avisutdraget.. Æ gidd ikke å lese avise pga dysleksi og når du har det i tilegg hende det noen ganga at æ misse detalja.

BRA at det ikke va dokkers hus som brant og at dokker e like hele. DUMT at det lukte røyk i lufta og at det skjer en så stor brann at 9 brannbila må slokke, men utrolig bra at de har så mange bila tilgjengelig som kan være med på å slokke brannen. Æ vet ka en brann innebær, men du sa det va kontroll over brann så da e jo det supert og ingen fare for hverken folk eller hjem.

Dokker va på jobb ja, men det treng ikke bety at det va i nærheten av dær dokker jobba.. Æ kan se en brann fra mitt hus som e 3 km borte.. pga god utsikt.. Alt e raltivt.

Så sorry nok en gang!

Her var det bare 1-2 min å gå til der det brant, så ikke langt med andre ord, da regner jeg fra dør til lagerets dør. Og det var ikke langt når det begynte å spre seg til skogområder.

Og jeg så alt fra jobben min, og det er et stykke vekk da....luftveg ca 3 km tenker jeg.

ORIGINAL: twinanne

Så sorry nok en gang!

Her var det bare 1-2 min å gå til der det brant, så ikke langt med andre ord, da regner jeg fra dør til lagerets dør. Og det var ikke langt når det begynte å spre seg til skogområder.

Og jeg så alt fra jobben min, og det er et stykke vekk da....luftveg ca 3 km tenker jeg.

Greit! Synd med den brann!

ORIGINAL: stork1

Skummelt med brann! En av de få tingene jeg har virkelig panikk for. Hadde nok følt det ganske creepy hvis det brant så tett på!

Også må jeg bare få si at man vet man bor i Bergen når man tenker fortball når man ser overskriften BRANN [8D] Og jeg liker ikke fotball engang... hjernevasket...

Tror neppe du kommer til å se at jeg skriver om fotball noen gang...dersom jeg skal skrive noe så blir det vel isokey, men gidder ikke det heller.

Brann er min største skrekk, håper jeg aldri opplever noe sånt..

Skummelt når man er så tett innpå der det brenner..

Kan jeg spørre hvor på nøtterøy du bor`?
Har selv bodd på nøtterøy,ute på tenvik.. Men det var i 86/87 da[:)]

Dersom du går inn på artiklen så ser du at det er Ramberg, bortover mot Munkerekka....ikke så langt fra byen med andre ord jeg går dit på 20 min til brygga.
Ikke så langt fra Badeland som det står i avisa...

Ja det er ett stykke fra tennvik [:)]

ORIGINAL: Tvilling74

Ja det er ett stykke fra tennvik [:)]

jepp et godt stykke[;)]

huff brann er skremmende ja, men så ålreit at dere ikke ble rammet av det. vi bor i firmannsbolig og de ved siden av hadde pipebrann her for ei stund siden, brannfolka løp opp og ned trappa og hamra på døra her, men jeg gadd ikke åpne, trodde bare de hadde party og noen var drita og banket på feil[8D] men så så jeg jo lys i hele leiligheten og så ut vinduet at det var to brannbiler og masse folk på plena, hehe[8D] ble litt stressa da, men vi slapp heldigvis å evakuere[:)]

ang å bli boikottet kan jeg bare svare for meg selv, at jeg svarer ikke så ofte, for jeg er som regel supertravel og stressa, og rekker bare å se innom nyere tråder. jeg skriver også tråder jeg ikke får svar på, men føler meg ikke boikottet fordi, skjønner at folk har det travelt/ikke føler de har noe å bidra med i min tråd osv. Så tror ikke du skal ta det personlig, jeg boikotter ihvertfall ingen personer her inne[:)]

miffe jeg tokden.

Ellers for jeg si at det fortsatt er flammer og røyk fra brannplassen med brannmenn der fortsatt, min mann så det da han kom hjem fra kveldsvakt. Nå var det vel bare 2 branniler og ikke 9 som tidligere idag...

Men fortsatt ikke godt å puste i nærheten av branstedet, men går greiere utenfor de vi bor, røken går i motsatt retning, bra for oss men ikke de andre da.

Hei twinanne

Leit å høre at du føler dette forumet er blitt litt lite koselig, jeg er nok en av de som ofte bare leser for og oppdatere meg og så bærer det videre. Men jeg tar poenget ditt og skal prøve og ta meg 5 min ekstra til å svare, slik at Januar 09 blir en koselig plass for alle å være.

godt å høre at alt gikk bra med dere, en storbrann er ikke noe å spøke med så skjønner godt at dere ble skremt. 

Dette høres bra ut jenter, kansje vi greier å få dette forimet opp og gå litt igjen haddevært greit.

Men de fleste av oss jobber jo 100% nå, eller mer slik jeg gjør...så er jeg på maling og så tar lillegutt retsen av tiden min og jeg erc sliten om kveldene....men noen minutter greier jeg vel å ta her inne.

Dersom jeg leser så synes jeg det er greit å skrive et par ord....trenger ikke å ta så lang tid det.
Flott at flere vil prøve på det å skrive litte grann mer....så har vi jo de som er superaktive her også, noen få...det er vel de som har holdt dette forumet i ånde de siste mnd. Takk til de slik at det ikke har blitt helt dødt her inne mens jeg var vek...

Back
Topp