Brakk nesa i barnehagen

Wiilma

Elsker forumet
I dag hentet jeg Bjørn William kvart på fem i barnehagen.
Hun ene lederen kommer og forteller at bw har slått seg litt på nesa. Var ikke noen farlige greier men han blødde litt neseblod og var litt hoven.
Da jeg kom hjem ser jeg at han er sikkelig blå og nesa er en stor potet.
Bare dro han rett ned på legevakta hvor jeg fikk beskjed om at nesa var brukket.

Nå skal vi på mandag inn for å operere den. Den er ikke helt rett.
Så fikk beskjed om å komme fastende på øre nese hals avdelingen på sykehuset.

Har ikke barnehagen et krav på å ringe meg og fortelle dette??
Er så utrolig skuffet og sint, da de sa at det ikke var noe farlige greier. så de gadd ikke å ringe.
 
Oj, det var jo litt rart at de ikke ringte når han slo seg. Men de visste vel ikke at det var så alvorlig. Kanskje det ikke hovnet så ille før utover dagen?

Jobber selv i bhg og vi ringer foreldrene om barna slår seg slik at de trenger å dra til legen. Men er jo ikke alltid så lett og vurdere det :)

Er de flinke til å si ifra om det er noe ellers da?

Stakkars gutt, det hørtes ihvertfall ikke noe godt ut....
 
Stakkars liten. Hvordan går det med ham? Er han mye plaget nå?

Uff, jeg ville også blitt sint om jeg ikke fikk beskjed. Jeg forstår det kan være vanskelig å vurdere hvor mye skadd et barn er, men jeg ville helle blitt ringt hundre ganger for småkuler eller neseblod, enn at de skulle latt være å ringe meg når et av barna har brekt noe.
 
Stakkars lille Bjørn William.. Her hadde vi en episode i dag hvor Sofie hadde falt av dissa og skrubba ansiktet i den harde snøen.. Var helt oppskrapa i ansiktet... Og da ringte de til meg med en gang. Hun var i fin form og trengte ikke dra til legen, men ringte for å informere meg og om jeg ville komme å hente henne fikk jeg avgjøre det selv.. Det satte jeg veldig stor pris på. Og  jeg henta henne så fort jeg kunne. Dette bør du ta opp med barnehagen! Lykke til med operasjon!
 
Jeg synes også de burde ringe en gang for mye enn en for lite, om de er i tvil. Ville følt den samme fortvilelsen om noe sånt hadde skjedd med Alma. Han må jo ha hatt vondt? Lykke til med operasjon!!
 
hadde nok forventa en tlf om snuppis hadde slått seg så mye at hun blødde og var litt hoven.. første tanke er jo et brudd. ta det opp med de, selfølgelig har de nok vurdert dette de også, og kanskje tatt "feil" avgjørelse, så da kan de hvertfall lære noe av dette. men absolutt  ta dette opp, er ingen "fillesak" når nesa blir brukket. sørg for at de skriver ut en skademelding, det har du krav på. denne skal lagres i et eget arkiv i bhg. dette gjelder både forsikringer, senskader osv... viktig!
 
Hvordan går det nå? Ble han operert? 
 
Var på sykehuset, de sa han slapp og operere, nesa var rett nok til at han slapp det :)
Heldigvis.

Hadde møte med barnehagen, Hun som var der når det skjedde fortalte at han hadde dunket hode i gulvet, hun trudde det gikk bra siden han bare hadde blødd noen dråper neseblod. Hun var ferdig på jobb rett etter det skjedde, men fortalte til styreren i barnehagen og sa at hun måtte ringe foreldrene.

De hadde sett ann allmenn tilstanden hans. Men nesa hadde jo hovnet opp og han hadde fått sikkelig blåmerke. Styreren regnet med at han bare hadde slått seg litt og ikke det var så farlig.
Jeg fortalte at uansett så burde de ringt meg, jeg vil heller bli ringt en gang for mye enn forlite sån som denne.
Hun som hadde ansvaret når det skjedde ble sikkelig lei seg og gråt da jeg prata med hun, hu hadde veldig dårlig samvittighet. Jeg sa at hun ikke burde ha det. fordi ulykker skjer, men at styreren ikke ringte er det jeg ble iritert over.
 


*Babytutta* skrev:
hadde nok forventa en tlf om snuppis hadde slått seg så mye at hun blødde og var litt hoven.. første tanke er jo et brudd. ta det opp med de, selfølgelig har de nok vurdert dette de også, og kanskje tatt "feil" avgjørelse, så da kan de hvertfall lære noe av dette. men absolutt  ta dette opp, er ingen "fillesak" når nesa blir brukket. sørg for at de skriver ut en skademelding, det har du krav på. denne skal lagres i et eget arkiv i bhg. dette gjelder både forsikringer, senskader osv... viktig!


Da jeg pratet med dem hadde de ikke engang i tankene at det kunne være brudd, de mente at det måtte fossblø for at det skulle være brudd.
Jeg dro han jo rett med på legevakta, de sa det var brudd og det trenger ikke å fossblø.

Barnehagen skrev skademelding, og de har gått igjennom rutinene sine en gang på nytt med alle ledere i barnehagen. Så da har de i hvertfall ordnet opp i etterkant og det er jo bra.
 
Back
Topp