Bra ubehag? :P

RangLa<3

Elsker forumet
Junilykke2018
På siden min i dag står dette:
Kjennes det som om hele magen bølger seg når babyen romsterer inni magen din? Eller dukker det plutselig opp en ekstra kul ut på siden av magen når babyen dytter rumpen utover? Det er fascinerende men kan også være ubehagelig.

I et par dager nå har jeg hatt så vondt i magen og det har rett og slett vært ubehagelig med all den bevegelsen til tulla. Så i dag dro jeg til legen og fikk ultralyd med engang, der viser det seg at lille frøken har lagt seg med hodet ned! Endelig!!  Hun har til nå ligget i seteleie og det viser seg at det var grunnen til at jeg har hatt vondt i det siste for hun har rett og slett snudd seg, er jo ikke akkuratt lett å snu seg når det er så trangt stakkar. Så jeg er super fornøyd, men fortsatt litt øm i magen etter all ålingen, men dette var visst ikke noe farlig.
Hvordan ligger deres små nå?

Hei!
Så bra at hun har snudd seg riktig vei! Kjenner godt til at all romsteringa ikke alltid er like behagelig! Plutselig stikker fua rett ut, også er det plutselig en arm eller et kraftig spark i ribben eller blære! Begynner å bli trangt der inne!! Hvor langt er du på vei?
Jeg skal til jordmor i morgen så er spent på hvordan han ligger :) Er 34 uker på vei :) 
Lykke til videre!! :)

Min lille tulle snudde seg for to uker siden, og kan skrive under på at jeg opplevde det akkurat som deg. Og selv om ho har snudd seg elsker ho å strekke fua, armer og bein mot høyre...Har ho gjort hele veien..så er nok en grund til at jeg kun har fått strekkmerker på den ene sia av magen

Min lille tulle snudde seg for to uker siden, og kan skrive under på at jeg opplevde det akkurat som deg. Og selv om ho har snudd seg elsker ho å strekke fua, armer og bein mot høyre...Har ho gjort hele veien..så er nok en grund til at jeg kun har fått strekkmerker på den ene sia av magen

gutt2012 skrev:
Hei!
Så bra at hun har snudd seg riktig vei! Kjenner godt til at all romsteringa ikke alltid er like behagelig! Plutselig stikker fua rett ut, også er det plutselig en arm eller et kraftig spark i ribben eller blære! Begynner å bli trangt der inne!! Hvor langt er du på vei?
Jeg skal til jordmor i morgen så er spent på hvordan han ligger :) Er 34 uker på vei :) 
Lykke til videre!! :)

Er 34 uker i morgen :) Fortsatt mye bevegelser i magen, fikk vite at hun har god plass enda, men bare mega deilig at hun har snudd seg riktig så da håper jeg hun bare blir der nede fram til fødsel :)

Katala skrev:

Hehe, her er det strekkmerker over hele magen fra forrige svangerskapMen magen er visst betydelig mer tøyd denne gangen for har ikke fått ett eneste merke enda :) Håper det holder seg sånn for har nok av de såkalte "æresmerkene" fra før

her har lille ligget med hodet ned en stund og håper h*n fortsetter sånn:)
er uke 32+1 så kan jo fortsatt snu seg. men dei andre mine har og ligget seg med hodet ned tidlig..:)

så bra din har snudd seg:)

Her ligger hun med hodet godt nedi bekkenet, kjenner det veldig godt i ribbeina når hu romsterer inni der.
Prøver å nyte det, for snart er det slutt!

Lillefrøken blir nok en gymnast, for hun liker seg opp ned! Har ligget med hodet ned siden september, på hver eneste kontroll:) Er snart 36 uker på vei, så kan ikke tenke meg at hun nå skal finne på å snu på seg...

Har i det siste hatt ganske mye vondt i magen, rett og slett ømt og sårt innenfor - på en måte, hehe.. Kjennes ut som jeg har blåmerker! Bevegelsene er blitt kjempetydelige utenpå magen, og jeg kan skyve rumpa og føttene frem og tilbake over øvre del av magen;)
Tror nok denne babyen også ligger med hodet nede nå ja, synes det kjennes slik ut.. Har fått masse stikkinger/ilinger i underlivet, som jeg husker godt fra forrige sv.skap - huff, det er skikkelig ubehagelig når man skal gå og det starter på sånn.. 
Men i dag er det roligere i magen, bare myke og gode bevegelser, og heller ikke VONDE kynnere.. Enkelte dager har jeg nesten vært litt nervøs for at det var mer en "bare" kynnere.. men etter en god samtale med mamma skjønte jeg at det vare bare kynnere likevel ja - de roet seg når jeg stressa ned;-)

Han ligger med hodet ned. Men tror han har god plass ennå, for kjennes ut som han snur seg hele tiden :)

Back
Topp