Brødskiver. .

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Når begynner man med det igjen? Markus får smake noen smuler med smør på av meg iblant, eller blir det bare skrik :P Men når begynner man å gi brød som måltid?
Herregud så fort man glemmer!! :)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Jeg tror jeg begynte rundt åtte mnd. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg begynte tidlig med første . 6-7 mnd , ikke noe problem det:) han hadde mange tenner da :p og begynte smått med smuler, så små biter osv osv :) brukte lang tid på tilvenning . Lille nå får og smake smuler . Kliiiikker om ikke. Men kun brødmat da , og har ikke fått med pålegg.

her får han skalken med litt smør på, så smatter og gnager han på den, 6 mnd om noen dager! :)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum mobile app

Sikkert ett teit spørsmål, men skal de ha tenner før de begynner med skiver? Tenkte å begynne med smuler og små biter liksom, er det sånn han kan få før han får tenner eller må jeg vente til tennene er kommet?

Jøss så tidlig alle begynner med alt... :o

Nei Maisen, trenger ikke tenner, men d er jo heller ikke nødvendig og begynne med brødskiver så tidlig så du kan vente og se om d kommer tenner dem neste mnd. :)

Jøss så tidlig alle begynner med alt... :eek:

Nei Maisen, trenger ikke tenner, men d er jo heller ikke nødvendig og begynne med brødskiver så tidlig så du kan vente og se om d kommer tenner dem neste mnd. :)

Vet at det ikke er nødvendig. Bare tenkte om det var greit om han fikk en liten bit når jeg spiste liksom. Og det er jo ikke gluten i grøten hans så kanskje det blir en grei måte å innføre gluten på..

Min er 6mnd, og begynte med brødskiver for 2uker siden. Moser banan og blander litt brød i. Spiser som bare rakkern og får det som lunsj :)

Min brekker seg og kaster opp hvis det er bitte bitte litt klumper i maten , så tror vi venter . Merker vel når han er klar for det.

Hun har fått noen smuler når vi spiser og merker hun syns det blir bedre og bedre. Tror storebror var ca 7 mnd da han begynte med brødbiter med leverpostei. Og han hadde ikke tenner før han var 13 mnd! Spiste knekkebrød og kavring og han, gomlet ivei med gommene sine :)

Jeg spurte på helsestasjon om det å hun sa vi godt kunne begynne med det nå 6 mnd, med både leverpostei, kaviar og prim :) hun sa vi kunne lage to kjempe tynne brødskiver med pålegg i midten å dele i små biter så kan de få prøve å putte i munnen selv å det blir ikke så mye gris ;) lille mor elsker brødskive så jeg må gi henne en å en bit eller så hiver hun innpå alt hun får tak i ;)

Hs sa at det var lurt å gi smaksprøver mellom 4 og 6 mnd., så er nok ikke så dumt å la de få smake på brød. Jeg har ikke begynt med det enda, men det er mest fordi jeg syns det er litt skummelt med biter i tilfelle han skulle sette det i halsen :o

Han fikk smake litt pastasaus fra fingeren min i går, og det var stor stas :)

Fikk beskjed nå nettopp at brødskiver er fra 7-8 mnd. Men folk må jo gjøre som dem vil. ;) ;)

Mi mellomste begynte med brødskiver når hun var 7 mnd. men det var siden hun ikke spiste grøt. Trodde det var tidlig :)
Har ikke tenkt tanken en gang på brødskiver til mini. Henger litt etter denne gangen :)

Han får bittesmå brødbiter og liker det bedre enn grøt :) Men ikke smør. Her sa hs at melk og melkeprodukter burde vente til de er 10 mnd..

Det fikk jeg beskjed om også :) men han har fått smake da ;)

Jeg tenker også at det er en liten stund til, men at det er lurt å gi smaksprøver på ting nå. Men ikke at brødskive skal være et fullt måltid. Her får han bare grøt som måltid foreløpig. Han har fått smakt på potet, gulrot og pære, men har ikke innført det som middag enda.

• Liker
Reactions: S.
Jeg tenker også at det er en liten stund til, men at det er lurt å gi smaksprøver på ting nå. Men ikke at brødskive skal være et fullt måltid. Her får han bare grøt som måltid foreløpig. Han har fått smakt på potet, gulrot og pære, men har ikke innført det som middag enda.

Grøt og melk var viktigst d første året, men hun her får også smake potet/gulerot og frukt innimellom.
Nå vil hs igjen at jeg skal gi enda mere grøt.. Stresser så ho der..:rolleyes:

Grøt og melk var viktigst d første året, men hun her får også smake potet/gulerot og frukt innimellom.
Nå vil hs igjen at jeg skal gi enda mere grøt.. Stresser så ho der..:rolleyes:

Hvorfor er du så skeptisk til annen mat enn mm/mme? Det er jo bare fint at de blir kjent med nye smaker. Ikke hva som helst og alt med måte selvfølgelig. De fleste retningslinjer sier at man kan begynne forsiktig med smaksprøver fra 4-6 måneder, og det kunne de jo ikke ha gjort om det var en risiko ved det. Ny forskning viser jo heller at det kan forhindre allergi og gi mer allsidighet i matveien. Min gutt er seks måneder og hs sa vi skulle gi to måltider med grøt om dagen nå. Gutten sluker det, i tillegg til noen smaksprøver av andre ting og minimum 4 amminger gjennom dagen, og har ikke noe problemer med magen. Så her ser jeg ikke problemet med innføring av annen mat i denne alderen :)

Back
Topp